onsdag 11 februari 2009

Melodifestivalen 2009

Dem som känner mig vet att jag är lite smått "besatt" av Melodifestivalen, besatt var väl att ta i egentligen, but I loooove it! :)

Och så kom äntligen deltävling 1, MEN fy faaan vilket dåligt program!

Låt 1 var väl okej men inte mer än så (Nina)
Låt 2 var inte alls bra (Jonathan)
Låt 3 trodde jag skulle va bra, men icke (Shirley)
Låt 4 var ju hur bra som helst, jag som är ute i danssvängen, eller har varit rättare sagt, diggar ju moderna dansband och dem här är bra och låten satt sig i hjärnan på en gång (Scotts)
Tur att dem hamnade i Andra chansen iaf så att de har en chans!
Låt 5 trodde jag skulle va bra, men jag gillar inte den typen av musik, och att hon gick vidare till Globen gjorde mig till en fågelholk (Emilia)
Låt 6 var också rätt bra, den var medryckande liksom flera av deras andra låtar, finalplats, njae, men nu blev det så ändå :) (Alcazar)
Låt 7 men SNÄLLA! Vad är detta? Både Andra Chansen OCH Internationella Juryn, dem som röstade på den låten som DEM tror skulle kunna vinna hela Eurovisionen (påstår dem iaf), men HALLÅ! Snälla, snälla, ta bort henne (Caroline)
Låt 8 förstår jag inte varför den inte gick vidare! Låten var ju skitbra och satte sig också på hjärnan, dem säger att den påminner om Charlottes Hero, men vart då? Den låten har jag aldrig gillat. Näe jag satt även här som en fågelholk när hon bara åkte ur så där tjoff poff (Marie)

Får hoppas att det blir bättre i Norrland på lördag!

1 kommentar:

  1. När jag läst detta inlägg så kan jag säga såhär. Ja du är besatt!
    Jag såg inte ens programmet........

    SvaraRadera