lördag 25 januari 2014

Lillebror ♡

Imorse skulle klockan ha ringt kl 7.
Det gjorde den inte.
Mobilen hade stängt av sig och som tur var så vaknade jag ändå tjugo över, en timme innan avfärd.

Väcker två trötta tjejer och lockar med grötfrukost - dem studsade upp ur sängarna.
Men dem är verkligen vääääärldens segaste vid frukostbordet så det slutade med stress och press och spring till tvärbanan ändå.

Två och en halvtimme efter avfärd var vi framme i Häverödal hos min lillebror med familj (tvärbana, tunnelbana och direktbuss från Tekniska Högskolan)

Tjejerna var väldigt blyg i början,  som alltid men när Saga, som är 1 månad äldre än Nathalie, visade sin nya dockvagn med suflett så smälte hon ;)
Min gudson Theo som ska fylla 2 spanade in mig hela dan men han var rätt svårflörtad, tydligen vanligt förekommande men han har inte träffat mig sen han var typ spädis så kanske inte är så konstigt, jävligt söt var han iaf ♡

Jag kände verkligen hur mycket jag har saknat min lillebror när jag var där men jag har haft världens huvudvärk hela dan så jag var inte riktigt mitt glada jag.
Somnade en stund i Sagas säng men det hjälpte för stunden bara.
Dem lagade supergod mat, som alltid och ungarna har verkligen haft SÅ kul tillsammans.

Jag är glad att mamma var med annars hade jag nog inte klarat av hemresan.
Den tog 2 timmar och 45 minuter.
Från Norrtälje till Stockholm fick vi åka en dubbeldäckare så Paulina höll sig vaken med spänning hela den timmen, Nathalie slocknade omgående.
Vi satt längst fram längst upp såklart :)

Vi kom hem för en halvtimme sen typ och nu snarkas det högt från Paulinas rum :P

Längtar efter att få bjuda hem dem till mitt nya hem och att vi förhoppningsvis får bättre kontakt med varann igen.
Det skiljer bara 1 år och 9 månader mellan mig och Hans och vi har alltid haft en grymt bra relation under uppväxten och det vill jag verkligen fortsätta ha! ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar