söndag 26 januari 2014

Lekdejt

Idag hade jag hoppats på sovmorgon.
Det fick jag inte.
Jag vaknar vid 6-tiden att nån är ledsen och ropar på mamma men jag kände inte igen rösten så jag trodde det var någon av grannbarnen.
Det var Paulina (hon förställer rösten till bäbis rätt ofta nu för tiden).
Hon hade kräkts i sängen.

Vi pratade om det hos Hans att hon borde äta mera mat och mindre godis för annars skulle hon kanske kräkas igen (det har hänt förut) men hon tyckte inte om maten och man kan ju inte tvinga i henne.

Så jag är övertygad om att det var det som hände igen, för sen kom det inget mer.
Hon hade ont i magen men inte så konstigt när den var tömd.

Vi hade en efterlängtad lekdejt hos Ida och Tilde idag så det var tur att hon piggnade på sig.
Dem har alltid lekt så bra och Nathalie får vara med mer och mer också så det är riktigt roligt.
Tilde har massa roliga klänningar så dem klädde ut sig alla tre, Nathalie var bedårande som ängel med guldfärgade vingar och glorian men det gick inte att fånga på bild dessvärre.

Och min fantastiska Ida tankade upp mig och laddade batteriet inför min sista vecka i Sjöstan så nu lägger jag i sista växeln och kör ba! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar