tisdag 28 januari 2014

Det här med smink

Jag har aldrig varit speciellt intresserad av smink, vet knappt vad saker och ting heter och vad det används till.
Har blivit sminkad två gånger; inför en fotografering för hundra år sen (innan barnen) och jag tyckte jag såg förjävlig ut och det kliade i hela ansiktet och hos Lina&Linda med Hanna när hon vunnit nån tävling, men det var lite vardagssminkning bara.

Det jag däremot använder är mascara och ögonbrynspenna. That's it!

Paulina tycker inte om när jag är utan mascara.
Du ser så blek ut mamma, säger hon.

Hon tjatar rätt mycket om smink, hon vill så gärna ha det och "ALLA" hennes kompisar har det och så vidare.

Sen när behöver en 5-åring sminka sig?!
Det enda jag låter dem få ibland är läppglans men mascara får gärna vänta så länge som möjligt.
Jag kommer ihåg att jag snodde från mamma när jag inte hade en egen fast hon varnade mig för att man inte skulle låna från andra, men jag var ändå tonåring tror jag.

Och visst kan jag hålla med min dotter, det ser bättre ut med mascara än utan :)

2 kommentarer:

  1. Men du är ju väldigt fin utan mascara meed! Såhär har vi aldrig fått se dig! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns en anledning till varför Ni inte fått se mig utan kära Tina :)

      Radera