onsdag 22 januari 2014

God gärning

Idag fick jag ett udda telefonsamtal på jobbet.

En kvinna ringde och sa att hon hade ett problem, jag undrade för mig själv om hon var medveten om VART hon hade ringt.

Hon hade åkt buss med en tjej som efter att bussen åkt kommit på att hon tappat/glömt sin mobil.
Tjejen kliver av och åker tillbaka medan kvinnan ringer hennes nummer.
En annan människa svarar och har tagit hand om den så att den inte hamnar i fel händer.

Nu vill ju kvinnan få tag i den här tjejen och berätta det för henne för hon tror ju att mobilen blivit stulen.
Hon ber mig att gå ut och leta efter henne.
Då visar det sig att tjejen sitter i busskuren utanför jobbet och läser tidningen så jag lämnar över telefonen så dem får prata och sen löste det sig.

Jag vet ju själv hur det känns att bli av med mobilen så det var kul att jag kunde hjälpa till på något sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar