lördag 26 april 2008

Glömde ju

Det väsentligaste som jag skulle blogga om igår glömde jag ju bort så det kommer i dagens istället :)

Jag berättade för Karro om min blodgrupp och vad barnmorskan hade sagt, hon tyckte ju det var väldigt dumt sagt av henne att skrämma upp mig sådär såklart.
När jag kollade på Så ska det låta igår så ringer hon upp mig.
Hon är hos sin svärmor och hade berättat för henne om det jag hade berättat tidigare under dagen.
Det komiska är detta att hon har exakt samma blodgrupp som mig och barnmorskan hade sagt exakt samma sak till henne när hon födde Andreas 1986.
Så hon sa det om jag nånsin skulle behöva blod så skulle jag ringa henne :)
Samt att hon tyckte att jag skulle bli blodgivare då mitt blod är så "sällsynt", MEN jag är ju så skraj för sånt där, blod är inte riktigt min grej och det känns som att jag behöver mitt blod som jag har, allra helst nu, får se om jag kanske börjar med det så småningom efter Bubba är född, men hon sa det att dem kommer ta väl hand om mig när det är dags iallafall så jag ska ju verkligen inte oroa mig :)

Sen fick jag brev från Försäkringskassan igår (IGEN!!!!)
Nu skrev dem att dem inte hade nåt telefonnummer till mig, vilket dem har, men jaja, sen så att jag inte följer deras regler angående halvtidssjukskrivningen.
Jag ska jobba VARJE dag fast halva arbetstiden så 3 timmar hit å 2 timmar dit, nödvändigt att åka å jobba i 2-3 timmar å sen åka hem?!
*MORR OCH FRÄS*
Så hon ville att jag skulle kontakta henne så snabbt som möjligt.
IDIOTI!

Dagen har varit mycket trevlig :)
Åkte hemifrån vid 11 tiden och var framme i Kungsängen strax innan 12.
Försökte komma ihåg vart Karro bodde nånstans och så stod jag vid det huset när vi pratade, komiskt.
Gick till kyrkan i det härliga vädret efter vi hade varit där ett tag, kollat på Thailandsbilder :)
Dopet var jättefint, Julia var jättesnäll hela tiden :)
Sen bjöds det på smörgåstårta (t.o.m. utan fisk/skaldjur på!) så jag smällde i mig 2 bitar, dem har fortfarande 2 tårtor kvar.
Vi hade köpt en ram med plats för ett foto på ena sidan och på den andra sidan var det plats för att göra ett hand- eller fotavtryck i lera och rama in på Gallerix och så hade vi köpt en klänning.

Kom hem för dryga timmen sen, Niklas hade bjudit hit hans bästis Tomas :P
Dem satt å drack öl och hade det riktigt trevligt, dem berättade om dagens bravader, bl.a en springnota då det regnade inne i stan...

Nu väntar jag på att Malin ska höra av sig, det blir Garbos för vår del, men det verkar bara bli vi och Jessica då dem andra ska in till stan, vilket vi vägrar. Ska vara chaufför är det tänkt, long time ago :)

Nu ska jag testa att ringa Malin!

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar