tisdag 8 april 2008

En underbar vecka

Har gått, är så lycklig, kommer leva länge på detta :)


TISDAG


Malin kom och hämtade mig runt 11 tiden nånstans. Vi åkte till Sumpan och mitt jobb. På vägen dit fick jag ett sms av Niklas: E4:an avstängd, s och n gående 1 mil utanför söderhamn, gävle sidan mot. Kommer vara avstängd fram till kl 1400. 2 tankbilar har krockat.

Förstod efter en stund att det var ett aprilskämt från hans sida och han var inte sen med att erkänna heller så :P

I Sumpan hämtade jag BSB-biljetterna och fyllde på mobben. Pratade med Patrik och Peter och sen åkte vi uppåt i landet. När vi kommit en bit på E4:an så hajade vi till båda två, en lastbil kom mot oss i färdriktningen (!) sen såg vi att den var på ett bärgningssläp, men kan Du tänka Dig chocken :P Sen gick dem även ut på radion om en bil som körde åt fel håll mellan Sthlm - Uppsala så då brast vi ut i garv :D

Skrålade till Westlife nästan hela vägen, pisspaus i Gävle där jag köpte en Gravidbibel från Mama på Statoil å en körv.

När vi anlände till Hudik så var vi in på mamma Anitas jobb och hon sa att jag blivit tjock :P

Stationsgatan nästa och korvstroganoff med ris.

En tur på stan, träffade äntligen min gamla chef Janne och så Johan då, var sååå roligt :)

Sen kom Malins brorsson Lucas, ett riktigt busfrö och det blev shopping på Hemtex.

Sen skjutsade Malin mig till Näsviken och hem till morbror med familj.

Morbror var dock inte hemma, men det var resten av familjen, dem var ute när jag kom, Herman stod i leran och gnydde och han satt fast där, när Cilla drog upp honom därifrån så satt skorna fortfarande kvar i leran, det var det roligaste jag sett på länge, men tyvärr finns inga bildbevis på det...

Körde Herman på bob i den lilla snön som fanns kvar på åkern i kjol och knallvita skor, och samtidigt kastade jag frisbee med Alfred, det var skitkul :)

Sen gick vi in och nu när inte Niklas var med så fick jag ALL uppmärksamhet av Herman och det var såååå härligt :)

Käkade pannkaka till middag och sen var det läggdags för pojkarna.

Jag och Cilla satt uppe och pratade och kollade på tv tills Magnus kom hem sent på kvällen/natten.

Sen la jag mig i Alfreds säng och jag kan ju erkänna att jag inte sov så bra, han låg och sparkade mig i ryggen typ hela tiden, satt fast som en igel på mig plus att han låg och nös och hostade på min bara rygg, tokmysigt, or not.


ONSDAG


Vaknade snortidigt, hade ingen klocka, men det kändes som det :P

Herman och Alfred höll låda från första stund, tv:n på och lek hit och dit så det var svårt att sova, men slumrade till lite då och då.

När Cilla skjutsat Alfred till skolan så klev jag upp och var med Herman, Magnus låg å sov. Bytte bajsblöja på Herman, och det var inte så lite heller.... Men det gick riktigt bra, han var inte lika galen som han var förra gången när det kladdades överallt. Klädde på honom kläder och kollade på tv med honom. Märkte snabbt att "Brum" var hans favoritprogram för han blev alldeles galen när det började :)

Käkade frukost och sen vaknade även Magnus, han undrade varför jag inte väckt honom men jag skickade in Herman att göra det och då brydde han sig inte så då struntade jag i det sen.

Sen kom Cilla hem och då var det dags för lunch innan vi skulle hämta Alfred på skolan.

Sen åkte vi hem till mammsen i Ilsbo och åt massa god mat där, älgfärsbiffar med råstekt potatis och morötter samt smörstekt lök *mums*

Fick se maskinen och det var såååå coooolt, hon hade gjort lite prover som man fick se och man vill ju bara ha och ha!

Sen gick jag ner i förrådet och gick igenom mina gamla barnkläder, tog med mig lite grann, samt från mina bröder och även från mamma när hon var liten så det var skoj :)

Tog med spel och pussel till pojkarna också.

Sen var det dags att åka.

Alfred sov på madrass så jag fick sova ostört, trodde jag åtminstone, när jag vaknade till på natten så hade jag Signar (kattjäveln) nån cm från ansiktet som låg och viftade med tassarna och kurrade, jag blev livrädd och slängde mig upp och skrek viskande på honom men han fattade ju ingenting, efter ett tag försvann han men sen låg jag ju på helspänn att jag skulle vakna med honom igen, fy faaaaan....


TORSDAG


Samma procedur även denna morgon med pojkarna, en till bajsblöja, fast Magnus klev upp mycket tidigare.

Han åkte ut till huset på Vintergatan och jag och Cilla gick på promenad innan hon skulle hämta Alfred, sen gick jag själv med Herman runt Näsviken, han somnade rätt fort och det var hur härligt som helst att gå ut på långpromenad.

När vi var tillbaka sov han ute i vagnen medan jag gick in.

Dem andra kom och vi skulle spela spel. Faster Agathas Testamente. Alfreds nya favvospel, Bamsepusslet gick hem hos Herman :)

Det tog tid att bygga ihop det och efter en stund vaknade även Herman och ville också vara med. Jag satte honom i mitt knä medan vi spelade. Spelet går ut på att någon av 12 människor ska få ärva hennes pengar, däribland en katt, man ska inte berätta för dem andra vem man är för då försöker dem sabba för en genom att mörda en eller sätta stopp för en. Jag hade katten på ett kort, och Herman kan inte säga många ord, men kisse kan han säga så han sa ju det när han såg mina kort och Cilla började asgarva, först fattade jag inte, men när han sa kisse fler ggr så förstod jag ju, trodde att jag kunde lita på honom, men inte ens en liten sötis som han kan man lita på :P Jag åkte ut rätt fort iallafall och Alfred vann :)

Sen kom min moster Eva på besök och vi käkade middag, fläsk med löksås å kokpärer *mums*

Glass med hemgjord kolasås till efterrätt.

Sen var det läggdags och jag kikade på tv.


FREDAG


Pojkarna höll låda som vanligt på möran fast vi åt frukost tillsammans, fäska Scones *mums*

Tog bussen in till stan för att träffa Derva :)

Vi käkade lunch och gick i affärer, jag råkade handla, men det var 50 % så jag ska inte ha dåligt samvete. Träffade på Malin F en snabbis och hennes tjockis Emmy :) Hon kollade på magen och drömde sig bort :)

Vi gick ner till Albins för att kolla på barnvagnar, fick en massa info om vagnarna, finns alldeles för många, har kommit en ny nu som heter HOCO och som påminner om KNORR/CANGO som jag skulle vilja ha, å så kikade vi på HERCULES. Det är en djungel det där verkligen men jag och Niklas ska bege oss ut och kolla snart och få lite tips och idéer och information.

Magnus kom och hämtade mig, bussarna går ju inte alltför ofta om man säger så, inga Stockholmsfasoner direkt :P

Han började med maten, vi skulle äta stek. Han delade den på mitten och fyllde den med nåt gott klet och sen rullade han ihop den och in i ugnen, det var sjukt gott! Käkade stekpärer och bernie (beasås) till *smaskens*

Sen blev det kladdkaka till efterrätt men jag var så mätt så jag fick knappt i mig nåt.

Kollade på Så ska det låta och Var fan är mitt band? med Magnus Uggla medan barnen skulle sova, Ugglas program var kung, satt å skrattade genom hela programmet så det ska jag kolla på om jag kommer ihåg det, fredagar kl 21!

Sen kollade vi på film, 3.10 to Yuma, eller nåt sånt hette den, en ny film tydligen med Russel Crowe, en western typ. Den var faktiskt bra, fast jag gillade inte hur den slutade, men det kan ju inte alltid gå som jag vill!


LÖRDAG


Klev upp vid 8 allihop då vi skulle till Vintergatan. (pojkarna vaknade tidigare såklart)

Frukost, packa å bege oss. Hans och Michelle kom efter 11 nån gång, Herman var hur blyg som helst och gömde sig bakom mig och höll mig i handen *söt*

Karlarna och Cilla började jobba inne i huset och jag och Michan var med pojkarna. Tog ett bra tag innan han kunde vara 1 m ifrån henne. Käkade lite lunch och sen somnade Herman på stört.

Tyvärr är vagnen för liten för honom så när den var i vägen för honom blev han skitarg i sömnen så tillslut så lyfte jag ur honom och la honom i hammocken istället, där sov han som en stock. Solen sken på oss till och från och när den inte gjorde det så blev det kallt. "Väckte" Herman efter 2 timmar och då var han mammig, men det gick ganska bra ändå så länge han låg i min famn.

Vi gick in i huset och satte oss istället så Herman fick ta av sig alla kläder och vara smidig igen istället för en michelingubbe.

Sen tog jag forden till stan och hem till Lina. Där bjöd hon på mat och efterrätt och sen kom vi överens om att vi skulle testa utelivet lite grann *haha*

Gjorde oss i ordning och tog bilen ner till stan. Började på Stadt, gratis inträde innan 22, vakterna försökte vara roliga med mig och mitt körkort. Vi satte oss ner med en gammal klasskompis till oss, Tobbe, och hans kompis. Men vi blev inte så långvariga. Gick över till August istället. och där var det ju mycket mer drag kan man säga och träffade och såg en massa folk som jag känner, ingen från Harmånger verkade känna igen mig, men Malin B sa åt dem, dem var ju ganska fulla också och jag och Lina var nyktra.

Olov var där, han gömde sig när jag kom, så töntig! Han vet väl att jag är eller har iallafall varit förbannad på honom, nu bryr jag mig inte längre, men han är ju rätt töntig som gömmer sig, herregud. Kristian var också där, han har messat och ringt sen dess. Sen en massa andra roligt folk också. Bland annat en av min avlidne dagmammas söner, Jonas, vi stod på dansgolvet och kramades och pratade hur länge som helst, eller jag grät och han pratade, men det var så härligt att stå där och höra han prata om sin mamma på det där viset, han är en kopia av henne och han hade tänkt på mig och undrat när vi skulle ses, jag berättade om Bubba och det kände han ju när vi kramades och han blev så glad för min skull, det var obeskrivligt att stå där med honom, han var skitfull, men ändå så klar i huvve liksom...

Vi skildes åt och sen så hämtade vi våra jackor jag och Lina och väntade på Malin, hon skulle käka på Hoppes och vi var sällskap.

Åkte sen hem till Lina och sov, ringde Niklas men han var för full för att svara för han hade inte ens märkt att jag ringt.


SÖNDAG


Vaknade upp med värsta smärtan i ryggen, jag som hade klarat mig hela veckan...

Skickade sms till Niklas när vi klev upp, han hade telefonen på och ringde upp och förklarade sig, kände inte igen rösten på honom, en hård kväll....

Sen skickade han ett skitgulligt sms: Skynda Dig hem vill känna på Bubba :) m.m. m.m.

Vi käkade frukost och tog farväl, och sen åkte jag till Harmånger hem till Malin B.

Vi gick ut på en promenad, hem till Jonas, han var lite bakis :P

Tog Malins bil tillbaka för det var skitväder. Sen gick vi hem till Tobbe, Jonas lillebror men han var inte hemma, han skulle hem till Jonas så vi åkte tillbaka dit och sen kom han :) Danne var också där. Satt och pratade en massa innan jag sen lämnade Harmånger och åkte ut till Vintergatan igen.

Var hur trött som helst, fick lunch och sen satt jag och Michan och gäspade ikapp medan dem andra slet :P

Kom därifrån riktigt sent, klockan var över 20 iallafall.

Det blev t.o.m. så sent att jag fick sova över hos dem i Häverödal.


MÅNDAG


Tog 6-bussen mot Sthlm från dem och var framme på KTH kl 8. Fick trängas i morgonrusningen med två väskor och 3 fulla påsar med grejer, skitkul, trött som ett as, ont i ryggen, herregud! Tappade t.o.m. en av mina guldringar i t-banan tror jag för jag kan inte hitta den :(

Var hemma kvart i 9 kanske och började att ringa MVC på en gång, det tog ju sin lilla tid såklart.

Men tillslut kom jag fram och hon sa att jag skulle ringa sjukgymnasterna på Rosenlund.

Åkte till jobbet och ringde därifrån, tog också hur lång tid som helst, men dem hade fått min remiss iallafall, men ingen hade hört av sig och ingen kunde svara på det heller så jag fick en tid bokad till idag då hon skulle göra en individuell bedömning på min rygg.

Det var hur kul som helst att se alla på jobbet igen, speciellt Karro som har varit i Thailand 1 månad och jag inte har sett sen februari! :) Fick en massa komplimanger för mitt utseende nu när magen växer, och det känns skitkul att höra för jag känner mig inte speciellt vacker just nu, dem är alldeles för underbara jäntorna! :)

Att jobba var ingen hit, satt i kassan i 2 timmar, och sen i Posten tills mina ben inte orkade längre och jag satte mig i kassan igen. Har så fruktansvärt ont i rygg och axlar idag, värst hittills!

Niklas hade lagat mat tills jag kom hem, det var jättegott. Kul att se honom efter 1 vecka ifrån varandra. Han var hur gullig som helst, pratade och kände på Bubba massa!

Somnade som en bäbis på soffan och fortsatte sedan i sängen och vaknade INTE pigg imorse, imorgon ska jag sova ut!


Idag har jag då varit hos sjukgymnasten. Hon kollade och kände på min rygg. Den 5:e kotan är orörlig, annars är jag som en gummimänniska säger hon, men det är ingen låsning så det är ingenting som behövs knäckas, däremot ska jag "träna" upp dem små musklerna som sitter mellan kotorna, resten av ryggen är jättestark, men dem där små jävlarna gör så att jag svankar och har ont och det har ju strålat upp längs ryggraden nu, men jag ska ligga på rygg nu och trycka kota för kota ner mot handen och sen måste jag tänka på hur jag sitter och står och ligger så jag inte svankar, men det är skitsvårt att inte göra det så det kommer bli en tuff uppgift. Men hon vill träffa mig igen på fredag så får se vad hon säger då.


Nu är jag rätt less på att sitta och skriva, det har ju blivit en hel del kan man säga.


Ska sätta in lite bilder på Herman också så ska Du få se vad söt han är :)


Jag gjorde en tofs :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar