onsdag 23 april 2008

Dagarna bara springer förbi

Har ju inte uppdaterat här på evigheter ser jag nu!
Ska försöka skärpa till mig!

Vad har nu hänt sen sist?
Jag har jobbat, träffat kompisar, varit på dop, bjudit på middagar, tagit en glass i solen, köpt en ny mobiltelefon, varit till barnmorskan och sovit en masssssa :) m.m. m.m. m.m.

Det var idag som jag var till barnmorskan; vi satt bara och pratade typ, om vad som skulle komma fram över, när vi skulle träffas, föräldrakurser m.m m.m.
Min blodgrupp är nu fastställd, 0-negativ.
15% i Sverige har det medan 85% är normala :P
Förr i tiden så överlevde oftast inte barnen till 0-negativa och om dem gjorde det så var det risk för att det inte blev fler barn efter det.
Nu för tiden är det ju modernare, tekniken har kommit framåt och jag ska testas igen i V.37 och kolla om Bubbas blod har börjat gå in i mitt, jag bildar antikroppar mot dennes blod. Så en spruta ska tas i navelsträngen vid födseln, så det känner h*n inte som tur är :)
Lite läskigt var det att höra det där måste jag säga. Nästa barn som jag bär på måste också kontrolleras. Hualigen!

Nästa gång jag ska träffa bm är 19/5 och då är jag i V.25. Då ska jag vägas, mätas, lyssna på hjärtljuden, ta blodprov m.m.

Imorgon ska jag till läkaren och se hur det blir med min sjukskrivning.
Jag kommer förmodligen bli arg och besviken, som vanligt...
Ska söka havandeskapspenning efter morgondagen så har jag åtminstone 2 månader "räddade" innan förlossningen, men att det ska vara så j*vla svårt att få nån hjälp, jag betalar skatt och är en trogen medborgare, men inte får man nån hjälp när man väl behöver den...
Fick papper från Försäkringskassan häromdagen igen som ska fyllas i, papper på papper dimper ner i brevlådan hela tiden, dem tänker då inte på alla stackars träd!
Undra när jag kommer få pengar för maj månad kommer inte vara rolig utan pengar då jag inte jobbat många timmar...

Jag är bra i ryggen nu, har inte känt av nåt på ett tag, men går jag tillbaka till heltid igen så vet jag att problemen kommer komma tillbaka och det är det sista jag behöver just nu. Jag mår ju skitbra i övrigt så varför ska jag inte få göra det nu för en gångs skull?! SNÄLLA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar