onsdag 8 maj 2013

Läkarkontroll

Imorse var jag till min husläkare.
Hon tog mitt blodtryck först i sittande läge, 110 i övertryck och sen i stående sjönk det ner till 90 på en gång så hon förstår varför jag känner mig svimfärdig varenda gång jag ska ställa mig upp.
Min vilopuls var 88, det kändes lite högt tycker jag.

Frågade även om mitt knä som jag gjorde illa i Thailand, som jag fortfarande har väldigt ont i, och leden som går där ärret är har gått sönder lite och blivit infekterad samt att nerven fått sig en törn, nedsatt känsel, så jag skulle testa med Voltaren Gel i 1 vecka och se om det känns bättre.

Sen var det dags för provtagning, 3 rör blod blev det, hua.


På måndag kommer svaren och då ringer hon så får jag förhoppningsvis svar på vad det är.

Hon råder mig att fortsätta undvika träning tills provsvaren kommit samt att jag ska ta det lugnt med LCHF. Jag undviker kolhydrater för att jag ska må bra i magen och inte för att gå ner i vikt för nu har jag gått ner 5 kg och behöver inte gå ner mer.
Så hur ska jag kompensera det? Hur gör Ni som lever efter LCHF? Går man ner hela tiden?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar