söndag 5 maj 2013

Jakten på OLW Ranch Chips

Ni har säkert inte missat att Ranch chipsen är tillbaka?
Dem var verkligen min favorit på 90-talet så när Niklas föreslog en lördagskväll med snacks och film så tog jag med mig tjejerna ner på Konsum för att handla.
Chipsen fanns inte.
Gick på Lidl.
Fanns inte.
Chansade på Statoil.
Fanns inte.
När vi går nerför backen ser jag 74:an komma så jag lyfter upp Nathalie och kutar till bussen för jag hade sett att dem fanns på ICA Ringen i Skanstull.
Vi hann precis.
Och mycket riktigt så fick jag tag på chipsen, haha, och sen tog vi första bästa buss hem igen.
Vi kollade på Stolen med Nicholas Cage, en riktigt bra film.
Och chipsen, jaa dem smakade ljuvligt efter nästan 3 veckor utan kolhydrater och -4 kg så glufsade jag i mig tills det var slut, alldeles för fort tog dem slut, men det var nog lika bra.
Mitt bruna fina (och dyra) skärp köpte jag på JC i Hudiksvall 2004.
Det börjar bli dags att göra ett extra hål tror jag.

2 kommentarer:

  1. GUUUUD så gott!!! Kan du skicka hit en påse? Det var helt klart min favoritsmak också! Fortfarande lika god? :) Och well done med skärpet!! :) Jag var tvungen att köpa ett skärp när jag kom hit, nu är jag inne på hål 4-5 och måste också göra ett nytt hål snart :D Men du har blivit så smal ju, vill också :D Bra att du lägger upp recept så jag får inspiration :) Hur fixar du det utan kolhydrater??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag kan försöka skicka med en påse i nästa brev ;)
      Dem var grymt goda, satan alltså!
      Wiihoo, vad duktiga vi är!!! Lagar Du egen mat också? Jaa men det måste Du ju, blir ju svindyrt att äta ute varje dag. Finns det bra råvaror? Men det är så enkelt och så himla skönt att vara utan kolisar, sötsuget är helt borta och då har man liksom inget att skylla på. Prova så får Du se!
      Puss mitt hjärta!

      Radera