lördag 25 maj 2013

Ailurofobi

I söndags var vi på 3-årskalas hos tremänningen Minou.
Efter en stund hör vi ett illvrål från Nathalie och jag är säker på att hon ramlat ner för deras trapp.
Men så var icke fallet.
Nathalie var på väg upp till övervåningen till leksakerna när katten kommer rusande ner för trappen mot henne.
Jag kan förstå att hon blev rädd eftersom det kom så plötsligt och hon var verkligen livrädd ända tills de beslutade sig för att låta katten vara utomhus.
Så fort hon såg katten blev det samma illvrål och hon klättrade så högt hon kunde på oss och höll sig krampaktigt fast.

Jag själv är väldigt rädd för katter, det sitter i sen jag var barn och blev riven över kinden helt oprovocerat så att jag började blöda.
Jag inbillar mig att jag blivit bättre men skulle en katt komma emot mig skulle jag nog få hjärtklappning och i panik försöka skrämma bort den.

Nu kan man ju tro att jag projicerat denna rädsla på Nathalie, men kommer t.ex. en hund emot henne när hon inte är beredd så är det samma sak där, illvrål och panik.
Jag hoppas bara att hon inte är "märkt" för livet nu som jag är.
Filmen är från Thailand när Nathalie är strax över året

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar