fredag 3 maj 2013

Hur hinner Ni?

När båda har ett heltidsjobb och barn i hushållet, hur hinner Ni med att städa?
OK, helgerna finns ju, men jobbar inte Niklas så är han på fotbollsmatch eller så är det annat planerat, så hur ska man prioritera? Städa med 2 barn hemma går inte, jag har provat.

Jag städade badrummet häromdagen, rengöring/damma/dammsuga/torka golv och det tog en halv dag typ, då gjorde jag det väldigt grundligt för jag är så trött på smutsiga/flottiga barnhänder överallt.
Har alla en städerska nu för tiden?

2 kommentarer:

  1. Enkelt svar- Vi hinner inte. Det är alltid stökigt hemma hos oss. Vi ställer äggklockan varje dag efter middagen och så plockar alla undan i 15 min. På helgerna kör vi 45 min. Det gör rätt mycket ändå, tar bort det absolut värsta. Sen kör vi ju storstädning typ varje gång vi får gäster :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack för Ditt ärliga svar, det där med äggklockan är nog ingen dum idé ;)
      Det blir säkert bättre ju äldre barnen blir också, den stora vägrar städa om den lilla inte gör det men om alla hjälps åt så brukar det gå bra ändå, i-landsproblem egentligen :P

      Radera