måndag 1 juni 2009

Gröna Lund

I fredags ställde underbara Nadine upp som barnvakt i sista stund.
Jag skulle på Grönan med arbetskamrater och Niklas skulle till Åkersberga och dricka bärs.

Nadine kom en timme innan jag åkte så vi käkade middag ihop och jag gick igenom rutinerna med henne.
Mötte upp Tina på Slussen och sen tog vi båten över, även Hanna och Danny var på båten :)

Paulina skötte sig exemplariskt och somnade innan vällingen var slut, jag visste att det skulle gå bra :)

Själv så åkte jag den nya Insane, när man stod där i kön och väntade så var man inte så kaxig längre :P
Men vilket åk! :D 75 sekunderbart är kort! Alldeles för kort!
Åkte även Fritt Fall, Jetline (2 ggr), Extreme, Vilda Musen, Rock Jet, Kvasten och Kättingflygaren. Den sistnämnda var värst tycker jag, jag blåhöll mig för jag tyckte inte det kändes så säkert så jag hade kramp i händerna efteråt, huamig, utskrattad blev jag för att jag blev rädd också :P
Köpte ett åkband så det känns som att jag åkte upp dem pengarna iaf.
Även Hammerfall var där, och när dem spelade Glory Of The Brave fick jag tårar i ögonen, jag ÄLSKAR den låten.
Vi var där till dem stängde kl 23 och det var verkligen en kanonkväll utan dess like!

Nästa gång vi ska till Grönan jag och Tina är på onsdag (jag köpte ett säsongskort btw)
Arvingarna spelar på Dansbanan och jag har ALLTID velat dansa till dem, dock kommer jag känna mig SÅ ringrostig då jag inte dansat på 1 ½ år, Tina har tävlingsbuggat en gång i tiden så hon kanske kan lära mig lite snabbt eller nåt :P
(Nu skrattar Du Ida på Dig säkert hehe)

Och Nadine, säg till när Du vill åka Insane så är jag deffinitivt på :D

1 kommentar: