onsdag 10 juni 2009

Veckan hittills

I måndags var det lunch på 7:e våningen, det fanns ju faktiskt saker som jag kunde äta där :)
Sen passade jag Paulas (våning 8) son medan hon gick och fick ett födelsemärke bortskuret, Paulina hade precis somnat så det var inte så svårt, hade räknat med 2 ungar :P

Vi fick besked om att Niklas farfar snart lämnar oss, hans cancer har tagit över hans kropp och nu ligger han på en fin avdelning som slutstation, usch vad sånt här är jobbigt :'(

Igår lämnade vi in Henriks (Niklas pappa) bil på verkstan i Nacka och gick hem därifrån, gick ju tokfort!
När vi kom hem stack jag till Hornstull och klippte mig, 180 pix istället för 700, har inte direkt nån avancerat frisyr men mycket hår försvann, skönt!
Nu kan jag äntligen satsa helt på att bli blond igen.

Sen ringde Jill (Niklas mamma) och frågade om vi ville komma på middag, självklart :)
Sagt och gjort så traskade vi till Skanstull och tog 3:an till El Kungsholmen.
Mätta och belåtna fick vi sen skjuts hem av Fredrik (Niklas tvillingbror) tacktack!
Kollade på näst sista avsnittet av hemmafruarna, känns som att man kan gissa sig till vad som kommer hända i det sista?

Idag vaknade jag upp med världens halsont. Näsan rinner. Paulinas näsa rinner och hon har nog också ont i halsen eller nåt liknande för hennes röst är inte densamma, stackars oss! :(
Det regnar katter och hundar ute så idag blir det en innedag.
Niklas kommer väl hem snart efter att ha besökt sin farfar en sista gång...

Paulinas sömn på kvällen har strulat 4 nätter på raken nu.
Hon är svintrött och är snudd på att somna in, men så tar vällingen slut och då blir hon piggelin istället. Spelar ingen roll om man ger henne mer välling för det vill hon inte ha. Får hon inte vara uppe så skriker hon hysteriskt. Så vi låter henne vara uppe en stund till och leka och snacka ihjäl oss lite halvt. När det sen är dags att lägga henne igen så får hon lite välling igen, oftast vill hon inte ha och börjar skrika hysteriskt igen, igår funkade det faktiskt någorlunda.
Men vad är det för fasoner hon håller på med?????!
Får vi igen nu för att hon varit så underbar och felfri vid nattningen?
Hursomhaver så måste det ju gå över snart.

1 kommentar:

  1. nej men fy är ni också sjuka!?Bläää! Hoppas att ni blir bättre snart! Här blir det iaf inte sämre men dock inte bättre heller... :( Fan jag vet inte hur jag ska underhålla Tilde längre? Inget funkar.. Hon bara gnäller heeeeela tiden.. Kram

    SvaraRadera