måndag 22 juni 2009

Namnsdag

Grattis på namnsdagen älskade lilla Paulina :)
Vi har varit på Djurgården hela dagen med Tina.
Det finns en apa på Gröna Lund, en STOR rosa som jag blev förälskad i när jag såg den på båten hem sist vi var där.
Idag var min plan att jag skulle vinna den.
Jag var ruskigt nära, men jag fick tröstpris.
Namnsdagspresenter helt enkelt :)


Paulina är en en feminin variant av Paulinus som är en variant av Paulus.
Betydelsen är den lilla.
Namnet har använts i Sverige sedan 1700-talet.
Paulina klättrade uppåt på listorna under slutet av 1900-talet, men är nu på väg neråt igen. 31 december 2005 fanns det totalt 7 396 personer i Sverige med namnet Paulina varav 2 506 med det som tilltalsnamn. År 2003 fick 159 flickor namnet, varav 41 fick det som tilltalsnamn.

4 kommentarer:

  1. Hej hej och grattis! Grattis till lilla P och till -14 för mamma K!

    SvaraRadera
  2. det var jättekul att träffa dig igen :D puss å kram

    SvaraRadera
  3. Hej vännen! Såg att du hade skrivit om betydelsen av namnet. På namntavlan som hon fick i doppresent står det ungefär samma sak på va? Samma betydelse och så menar jag. Vill bara dubbelkolla utifall det finns fler betydelser! KRAMAR till er alla!

    SvaraRadera