söndag 28 juni 2009

Söndag

Åh vilken härlig dag (återigen) :D

Jag klev upp 9 (när hände det senast? :P) gav Paulina frukost och sen mig själv.
Väntade på att Niklas skulle vakna och han kom ut som ett stoppljus, haha, han envisades med att sola utan solskyddsfaktor igår, han tror att han vet hur solen funkar i Sverige.
Han ångrar att han inte lyssnade på mig :P
Anyway så när vi var insmorda och påklädda begav vi oss ut på promenad.
Saltsjö Kvarn var vårt mål.
Sen mötte vi upp Niklas föräldrar och gick upp till Fåfängan och käkade lunch.

VILKEN DJÄÄÄVULSK UTSIKT :D

Upptäckte att jag fått en massa solblåsor på ryggen sen i onsdags då jag inte nådde att smörja mig, men att jag får blåsor är inte så ovanligt när det gäller mig, dem är så små så dem är ingen fara, när skinnet är borta är det bara att lägga på nytt :P

Gick längs Söder hem och jag hittade ett par grymt snygga shorts på Igor Sport, men jag köpte dem inte, väntar till Ullared :D

Gick förbi Eriksdalsbadet på vägen, satan vad folk!
Dem måste ha tjänat multum idag, kön ringlade lång fortfarande på eftermiddagen!

Väl hemma så gick vi ut på gården och satte oss i skuggan så lillan skulle få "springa" av sig lite då hon legat/suttit i vagnen mest hela dan.
Grannfamiljen på våning 6 joinade oss en stund innan vi gick upp.

Sen har jag lagat mat till Paulina.
9 sorter i totalt 36 burkar, puh, har ont i ryggen nu :P
Spaghetti med köttfärssås, nästan spaghetti carbonara, skinksås med makaroner, kycklingrisotto, kycklinggryta med couscous, exotisk köttgryta med ris, köttgryta med pasta, fisk med äggsås och fiskgratäng.
Nu hoppas jag att maten räcker fram till semestern och såklart till efter semestern så jag slipper ställa mig vid spisen det första jag gör när vi kommer hem :P
Och ja, JAG har lagat fisk, sej, det luktade inte så äckligt som jag hade trott att tillaga den, men Niklas fick vara försökskanin för jag tänker inte smaka på skiten, aldrig i livet, jag blir bara glad om min dotter äter fisk eftersom det är kört för min del, hehe!

Inte har jag tagit några bilder på länge heller, fy mig, men Ida skickade över lite bilder igår som hon tagit som jag kan visa upp, en iaf;


Jordgubbstjejen :P

2 kommentarer:

  1. Hej.
    Jättefin blogg :)
    Följa varandra via bloglovin?
    Jag är en 21-årig tjej som snart ska få sitt första barn.. och jag längtar.
    I min blogg skriver jag om min graviditet och vardag, mode, nöje och mycket mer :)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Hej! Shit vilka fina bilder på Paulina. Har inte varit inne och läst din blogg på ett tag. Hon är nog den finaste tjejen med midsommarkransen.
    Kram

    SvaraRadera