måndag 1 juni 2009

Sthlm Marathon

I lördags var det andra gången i mitt liv som jag kollat på maran.

Det började med att vi gick och gick och gick, vi började gå innan 11 nån gång, kom hem efter 16-tiden. Vi hade våran egna mara, fast i promenadtakt då.
Vi gick ner vid badmintonstadion och gick promenadstråket fram till Hornstull.
Vidare över Västerbron och genom Rålis för att göra ett matstopp på Kungsholms Torg. Sen vid Stadshuset stod vi och kollade på dem första sprinterna, 5 kenyaner och så kollade jag efter våran granne på våning 7, men jag tror inte att jag såg honom.
Sen gick vi hemåt igen genom Götgatan och sen mötte vi Niklas tvilling Fredrik på Skansbron.

Det var så himla härligt väder och Niklas brände sig rätt fint, jag smorde iallafall in mig, men jag var lite bränd innan också, snart lägger det sig och då blir jag BRUN :D

Jag måste bara berätta, när Niklas kom hem i fredagsnatt, lååååångt efter vad han sagt att han skulle komma så hoppade han in i duschen och kom ut lite halvt andfådd och sa att han hade fått åka polisbil hem.
Jag tänkte det värsta såklart på en gång, men så var inte fallet. Han blev vittne till misshandel och hjälpte sen killen. Han ringde 112 och så jagade dem killarna, men dem gömde sig nånstans, sen åkte dem runt med Polisen och letade, men utan att se dem, finns många gömställen härikring.
Anyway så ringde det ett 010 nummer på Niklas mobil när vi var på stan som han hade missat och denne hade pratat in på mobilsvar och sagt att det var Polisen som ringde och ville ställa några frågor.
Så Niklas ringde upp honom och började berätta om nattens bravader.
Helt plötsligt skriker han JÄVLA TÖNT och brister ut i ett asgarv, då förstod jag att det var hans tvilling Fredrik då som hade blåst honom rejält :D
Det är inte lätt att lura Niklas men när nån för en gångs skull lyckas så blir det ju SÅ roligt, Fredrik kunde ju såklart inte hålla sig för skratt så han avslöjade sig själv rätt så snabbt.
Årets blåsning, helt klart!

2 kommentarer:

  1. vad var det som var ettt skämt? hela grejen eller bara samtalet? kram

    SvaraRadera
  2. Fredrik tyckte verkligen det var skitkul =D och jag med.

    SvaraRadera