söndag 7 augusti 2011

Update

Det händer mycket nu iochmed flytten så det blir glest mellan gångerna och när jag väl har chansen att uppdatera så har jag ingen ork kvar.

I måndags fick en bedårande liten Filippa se dagens ljus för första gången, mamma Lily och pappa L har gjort ett fantastiskt jobb återigen :)

I torsdags så mätte jag typ allt i hela lgh, för att se om våra nuvarande möbler får plats och hur vi ska inreda tjejernas rum, det tog sin lilla tid. Sen kom Stickan och Patrik och förberedde för sprutmålning.
I fredags var Paulina hemma från dagis och min mamma kom vid 11-tiden, Niklas vid 12-tiden. Dagens plan var Hornbach och IKEA så mamma skulle ha dem över natten då lördagen också var planerad.
Vi skjutsade dem till Gustavsberg och åkte sen, då var kl strax efter 13.
Vi kommer hem strax efter 19.

Vi köpte "takdusch" och lite smågrejer och skrev upp artikelnummer på badkar, klinkers och bänkskiva som Stickan och Patrik får köpa och frakta åt oss.
På IKEA handlade vi för drygt 8.500:- och fick otroligt mycket för pengarna, vi fyllde hela SAABen.
Nu har vi bara småprylar kvar att handla (tror jag?)
Sen passade jag på att sy en uggla till Paulina när vi var barnfria, hon har tjatat som en galning, en lila blev det.

Lördagen var ägnad i loppisens tecken, Täby Galopp, vi fyllde SAAB:en och sålde för 1.700 spänn med alla avdrag för inträde, bord och växelkassa, har fortfarande en del kvar (skivor och böcker) men det var riktigt kul att stå där och sälja, väldigt intensivt i början då köparna drällde in och man hade inte en chans att hinna packa upp då vi fick köa rätt länge för att ens få komma in.

När jag kom hem gick musten ur mig totalt så vi firade försäljningarna med en B&J och kikade på Seven Pounds med Will Smith och faan vad jag grinade, se den om Ni inte gjort det redan!

Idag har det SPÖREGNAT och vi har varit på dop i Järfälla kyrka, prällen var helt underbar och superrolig så det var ett annorlunda dop :) Det bjöds på massa gott fika efteråt men tjejerna var supertrötta så vi åkte 2½ timme senare och fastnade i världens bilkö, en bilolycka på Tranebergsbron så jag lyckades inte hålla Paulina vaken, hon är fortfarande vaken i skrivande stund.
Dopoutfits
Kommande veckan bjuder hittills på mera shopping till lgh, viktiga telefonsamtal, tjejutekväll, dop och 3-årskalas.

3 kommentarer:

  1. Åååå Kan inte du å jag ses utan barnen nån kväll? Förstår om du har fullt upp denna vecka men då kanske vi kan ses nästa gång tilde är borta? Skulle vara kul att hinna prata lite också ;) kraaaam /ida

    SvaraRadera
  2. Klart vi ska ses Idus, mer än gärna! När pratar vi om? :)
    Haha, vi hinner ju ALDRIG prata så det vore supermys! JAAAA! JIPPIE!
    KRAAAAAAM

    SvaraRadera
  3. Ååå glömmer ju att kolla här om du svarat eller ej :/
    Imorrn ska vi ha Jocke (calles son) och jocke fyller år.. Sen i helgen antar jag att du inte kan ses?

    Men annars så åker Tilde igen den 30 aug. Men vi ses väl innan dess med barnen iaf?
    Jag ska på en teater med Tilde den 20e eller 21a aug: http://www.solna.se/turist/nyheter-turist/tva-olika-pjaser-av-augustendalsteatern/
    Vet inte alls om den är bra men Tilde älskar spöket laban! Sen tänkte jag kanske gå på bio med henne nån helg å se spöket laban, då får du också gärna hänga med!
    Kramus /Idus

    SvaraRadera