torsdag 18 augusti 2011

Hejdå!

Jaa Ni gott folk!

Inatt sover tjejerna i sina sängar här på våning 4 i 44:an för allra sista gången!
På söndag sover Paulina i sin nya fina loftsäng och Nathalie får dras med spjälis ett tag till, på våning 6 i 165:an, alltså samma gatuadress fast man byter ut gatunumren, smart va? :) (nytt postnr är det också)

Hörnsoffan är såld sen i söndags så jag har suttit på golvet sen dess, en del saker/möbler/lampor är hämtade i utbyte mot pengar, trisslotter och en gudomlig sockerkaka som jag fick bara ändå :) En vinst på 7 trisslotter på 25x2, illa! 

I 1½ vecka har Stickan och hans son Patrik målat väggarna vita och bättrat på taket, väggarna krävde 3 ggr, bytt ut handfaten (vi har ju två toaletter :P), bytt bänkskivor i kök och badrum, satt upp vägg- och (imorrn) spegelskåp i badrum, nytt badkar och ny duschslang med "takdusch", satt in klinkers i hallen, lagat ett trasigt fönster, satt en skärm på ytterdörren så man slipper kika in i titthålet varje gång.
Imorgon hinner dem förhoppningsvis med att sätta upp taklampor, montera Paulinas säng, sätta upp så mycket som möjligt av det vi vill ha upp på betongväggarna, skruva fast kassaskåpet inne i klädkammaren och plocka undan allt innan eftermiddagen helst.

Imorgon ska det packas ner allt som får plats i kartonger och frakta till 165:an.
Överlämna tjejerna till världens bästa mormor.
Sen vankas städning deluxe, det är rätt skitigt/dammigt just nu.

På lördag kommer tvillingbror och hjälper till och flyttar dem stora möblerna och sen är det tänkt att vi ska sova där liksom, galet!

Nästa vecka ska det flyttstädas via mäklaren, skönt att slippa göra det också!
Jag vill även passa på att rekommendera Jan-Eric Lundberg på Svenska Mäklarhuset, han är verkligen toppen!
Lite mer shopping, älskart! Lila lyktor och uggletyg från Jysk (!) och vaxdukar, 29:- m från Chilli, den svartvita ska vara under tjejernas stolar när de äter så som dem slabbar och den lilavita ska Paulina ha på sitt skrivbord när hon pysslar/målar/degar.
Och appropå Chilli så hade jag aldrig varit där inne förut men dem har verkligen superfina saker till superbra priser, jag gillart!
Gjorde även ett fantastiskt fynd hos Återvinnarna på Skanstull som jag ska visa Er när jag hittar kamerasladden ;)
Det finns så mycket fint i secondhand så jag ska bli mer duktig på att kolla in sånt före jag köper nytt, beroende på vad det är förstås! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar