onsdag 17 augusti 2011

Dop + 3-årskalas

Ja i söndags var vi effektiva.
Dop i Kungsängen 13.30 för vackra lilla Nova som skötte sig exemplariskt.
Satt bredvid bästa Bea och hennes karl och bubblade lite, Nathalie blev mycket fäst vid dem båda :)
Åkte hem efter ceremonin då vi hade ett 3-årskalas att gå på kl 15, Arvid (som bodde granne med oss förut) fyllde 3 år igår men tjuvstartade som sagt i söndags.
Arvid var den av alla grannbarn som föddes först och Paulina och Lisen exakt 1 månad efter, däremellan har vi Felicia, Charlie och Maja, helt galet! :)

I Henriksdalshamnen bjöds det på massa gofika och sockerhöga barn som var lite smått galna och dem som stannade kvar längst blev bjudna på middag också, mycket trevligt!
Dem hade verkligen kommit i ordning i lägenheten nu och pojkarna hade världens finaste fondtapet i sitt rum, gissa vad det var för motiv??? ;)
UGGLOR såklart, han älskar ugglor så jag sydde såklart en uggla till honom som han döpte till Pontus :) Och så fick han lite annat smått och gott också.
Paulina gjorde något mycket pinsamt i hissen. Vi sällskapade med den andra familjen som var kvar på middag och hon som är så blyg i vanliga fall vräker ur sig mot pappan i familjen: Jag tycker Du är tjock!
Och så vänder hon sig mot mamman: Du är också tjock!
Tror Ni jag skämdes nåt eller?!!?
Mamman var gravid och pappan hade "ölkagge" iochförsig så säger hon att jag är tjock också så man ska väl ta det med en nypa salt? (eller så är jag också tjock :P)
Men pinsamt var det iaf, hoppas dem inte tog illa vid sig..

Jag och tjejerna promenerade hem genom vackra Sjöstaden och sen åkte dem bums i säng båda två och somnade som stockar direkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar