onsdag 3 augusti 2011

165:an

I måndags fick vi då äntligen nycklarna, tror det var 11 nycklar totalt så nu har vi MÅNGA nycklar.
Direkt efter vi varit hos mäklaren visade G och M oss runt (dem som sålde) bland alla olika förråd och garageplats och sånt och sen tog vi hissen upp till 6:e våningen och stövlade in.
Den är stor nu, utan möbler, och eftersom den är högre i tak så känns den ännu större, och när Stickan och Patrik har sprutmålat vitt överallt kommer den vara ÄNNU större :)

Min mamma hämtade Paulie på dagis och kom in sen. Vet inte om hon fattar på riktigt ännu att vi ska bo där, lite svårt att se det framför sig när det är tomt överallt kanske?
Vi har en lekpark på gården och Paulie fick en kompis direkt. På vår våning bor det 2 småttingar i Nathalies ålder så kompisar kommer dem båda att få :)

Mamma fick spisen och igår kom Fredrik och hämtade kylskåpet och Niklas och Paulina åkte även upp till Torpshammar (Sundsvall) med frysen igår efter att vi handlat på Elgiganten.

För 25.025 kr fick vi skitsnygg induktionsspis med ugn, kylskåp, frysskåp, dammsugare, dammsugarpåsar, 32" tv, dvd-spelare, väggfäste, hdmi-kabel, batteri och hemleverans, låter inte det billigt så säg?!
Vi byter ut disk- och tvättmaskin när dem kolar vippen istället för tumlaren var rätt ny.

Och eftersom halva familjen var borta igår ägnade jag hela kvällen till att sy en uggla.
Det gick väl sisådär, alla fel jag gjorde på denna kommer jag inte lyckas göra på nästa och tråckla igen efter stoppning får nån vänlig själ visa mig hur man gör för det blev inte snyggt :P
Men den kan stå själv iaf och härifrån hittade jag inspirationen, jag ritade allt på fri hand så bitarna var lite olika så därför sprack det upp lite här och var när jag fyllde med stoppning, men övning ger färdighet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar