söndag 28 augusti 2011

Dravvel

Nu börjar det lugna ner sig här hemma med flyttningen så kanske att jag kan uppdatera oftare, Ni är väldigt många som går in och kikar fast jag inte skrivit nåt så en PUSS till Er :) ♥

Min mamma (som är världens bästa! ♥) hade tjejerna hela förra helgen då vi flyttade.
På fredagen packade jag ner det mesta och Niklas bar ner allt i den lånade Hertzskåpbilen, allt fick plats utom dem stora möblerna och köket, hur bra? :)
Stickan och Patrik hade inte hunnit städa eller plocka undan nåt så det första vi fick göra var att städa. Det tog sin lilla tid... All papp som skyddade golvet, sortera allt skräp, wellpapp, frigolit, plast m.m. som låg inkastat i vårt blivande sovrum huller-om-buller. Skura rent alla skåp, dörrar, luckor, lister, golv, younameit innan man ens kunde börja fundera på att börja packa upp nåt.
Tror vi var hemma efter midnatt.
Då var man ju så uppe i varv så jag kunde inte alls sova för jag tänkte ju bara på flytten :P

På lördagen hade vi ställt klockan, började att packa direkt.
Sen kom Niklas tvillingbror Fredrik och hjälpte till att bära ner det sista (JÄTTETACK!!!)
Sen åkte vi till tippen med en hel full skåpbil med skräp, alltså en hel del, innan vi sen åkte till IKEA.
Vi köpte soffa och lite annat smått och gott (äntligen nånstans att sitta!)
Åkte även till ICA MAXI för att fylla upp den gapande kylen och frysen och inte mindre än 3.200 riksdaler gick det kalaset på, har nog aldrig hänt.
Niklas gick och la sig före mig då han skulle till Göteborg på fotboll på söndagen men jag höll lätt på till 2-tiden :)

Söndagen var tillägnad Paulies rum, jag ville att det skulle vara helt klart till hon skulle komma hem igen!
Sängen stod på plats, tv:n var monterad på väggen, expedithyllan var uppbyggd och likaså skrivbordet, sen stod det kartonger och påsar ÖVERALLT så det tog väldigt lång tid för mig att fixa i ordning då hon har så stora saker som ska få plats (kök, staffli, docksäng, dockvagnar m.m.)
Rummet blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, men jag är ganska nöjd och Paulina är supernöjd verkligen så det var jättekul att se hennes min när hon kom hem! ♥
Jag ska ta lite foton så Ni får se!
Här är 15:- fyndet jag skrev om tidigare från Återvinnarna :)

I måndags kom Nadine med busigaste Minou över och hälsade på.
Hon var verkligen allovertheplace så jag fick en föraning om vad som komma skall, Minou är 7 månader äldre än Nathalie... :)
Vi käkade lunch och pratade och det syntes att Nathalie verkligen älskar sin gudmor ♥

I tisdags började jag med Nathalies rum, hennes underbara fondvägg skulle klistras upp.
Min mamma kom precis när jag var klar med den och jävlariminlåda vad snyggt det blev! :)

Jag hade även tänkt att börja tvätta upp lite av det enorma tvättberg vi byggt upp men tvättmaskinshelvetet ville ju inte starta, lagom kul!
Sydde gardiner till Paulinas rum, lila med flugsvampar på, ursöta, bild kommer!

I onsdags lämnade jag på dagis vilket tog alldeles för lång tid då Stickan och Patrik klampade in när vi satt och frukosterade, jag satt i trosor och linne bara... så jag missade första babysimmet :( Dessutom så hade Nathalie feber så det var väl tur i oturen att vi missade det.
Dem konstaterade också att tvättmaskinen inte funkade så det var bara att ge sig ut på jakt efter en ny.
Började på Nordin & Ölwing här i Sjöstan, jisses vilket utbud!
Men det blev Elgiganten till slut, en skitbra tvättmaskin verkligen, är supernöjd!

I torsdags var Niklas ledig så han lämnade och hämtade på dagis innan han sen åkte till Norrköping på fotboll.
Jag gjorde uggletavlor på canvasdukar med tygerna jag köpt, sydde gardiner till Nathalies rum och även sängkläder till Paulinas docksäng (bilder kommer)
Vill så gärna börja sy fler ugglor men känner att det inte är läge riktigt ännu, tiden kommer nog.

I fredags var så bästa Tina här och hälsade på. Hon hade med sig presenter till mig från Prag, choklad och massa luktagottgrejer (TACKTACKTACK ♥)
Hon är på väg ner till Skåne nu :'( MEN, hon kommer upp nästa vecka och då ska vi gå ut och partaja på krogen, var ju rätt längesen för mig så det ska bli riktigt skoj! :)
Jag började känna mig hängig och tjejerna likaså, men den enda det brutit ut för är Paulina, dock är det mest bara snor för hon är superpigg annars så får se vad det blir av detta.

Igår jobbade Niklas och tjejerna vaknade tidigt, innan 7, så det var bara att kliva upp och börja dagen.
Vi träffade trevliga grannar i hissen som också hade barn och vi hamnade på samma lekpark och pratade lite mer. När Paulina tröttnat på den lilla lekparken gick vi vidare till Vittraskolan och bakom där finns det ju massa saker, Paulina åkte rutschkana om och om igen, jag och Nathalie åkte även vi en gång.
Vi hade pälsat på oss massa kläder men i själva verket var det ju sommarväder ute igen, galet.
Köpte med oss lite lunch från Konsum och satte oss på en bänk vid fontänerna och mumsade i oss innan vi sen gick ner på hamnfestivalen.
Kul arrangemang måste jag säga.
Vi träffade Paulinas babysimlärare, så himla söt tjej! Hon kommer ihåg oss så väl trots att hon haft hur många grupper som helst.
Vi tävlade på lite saker, besökte ME&I-tältet några gånger då fina Sandra skulle jobba men hon kom när vi var på väg därifrån så vi hann säga hej iaf, stötte även på Arvid med familj samt Charlie med familj när vi var på väg därifrån, alla boende i Sjöstan var nog där skulle jag tro ;)
Paulina fick smaka sockervadd för första gången, det var väl ingen jättehit, hon tyckte det var jättekladdigt och åt kanske halva, jag tyckte det var skitäckligt rentutsagt.

Avslutade kvällen med en romantisk komedi på 3:an, kommer inte ihåg, men bölade som en gris :P

Idag har Niklas jobbat igen och tjejerna vaknade kl 6, härligt....
Försökte fördriva tiden.
Jag kollade på Lejonkungen på VHS när Nathalie sov och bölade även till den, jag är inne i en depp-period och grinar för allt i princip, skitjobbigt.... Undra vad det kan vara?
Sen bar det av till Henriksdalshamnen och hem till Paula och Arvid där det bjöds på supersmarrig lunch och Sandra visade upp höstkollektionen på ME&I.
Jag tänkte ha ett eget "party" den 1/10 mest för att säga hejdå innan vi åker till Thailand den 26/10 och sen för att folk ska hinna se lgh innan vi åker också, det närmar sig med stormsteg! :) (SMS-inbjudan kommer!)
Charlie hade kalas idag som vi tyvärr missade och imorgon har han sin 3:e födelsedag, och snart är det ju faktiskt Paulinas tur också, galet! (en efterfrågad önskelista kommer inom kort)

I veckan som kommer har Niklas semester (fyyyfaan vad skönt!) och vi startar med barnfritt på IKEA för att inhandla det sista så vi blir av med dem kvarvarande 5 flyttkartongerna som står ouppackade.
Sen har vi babysim, tjejlunch, BVC-besök, fixa visum (?), överlämning av 44:an, utgång och ev en mycket rolig grej som jag avslöjar senare om det blir av :D på agendan så veckan kommer svischa fram.

Min rygg mår inte prima direkt efter all flytteri flyttera och ensam med två gnälliga, skrikiga, jobbiga, krävande barn gör ju inte saken bättre så jag tog ett välförtjänt bad efter att tjejerna äntligen somnat och lade på lite thailändsk smörja jag fått av min kiropraktor som brände som satan på både rygg och händer, fick inte bort allt men hoppas det hjälper lite iaf.

1 kommentar:

  1. Vilken underbar och stor lägenhet ni har! :) *älska* Sååå söt grej du köpte till Paulina, den där lilla byrån eller vad det är! :) Duuu? Om du kommer ihåg, kan inte du köpa Tiffy och sån där thaismörja till mig med när ni är där? Så får du massa pengar för besväret såklart (och en väldigt tacksam och glad tina!)! Ska bli sååå kul nästa gång vi ses! PUSS

    SvaraRadera