onsdag 15 april 2009

Påsken












Har verkligen gått snabbt.
Här kommer ett LÅNGT inlägg om vad vi pysslat med :)

Det började ju med långfredagen för vår del.
Familjemiddag hemma hos svärföräldrarna.
Det var sill och lax till dem som gillade det och vi andra fick renkött och kokpärer med sås, mumsigt värre.

Varsitt påskägg fick vi också.
Jag fick godis, Niklas fick jordnötsringar eftersom han inte äter godis och Paulina fick en lila apa som låter när man trycker på dess på mage.
Hon tycker INTE om den apan :P


På påskaftonen stack Niklas runt 7-tiden ner till Göteborg för att se Djurgården få storspö av IFK med 6-0, tillåt mig att asgarva *moahahahahahaha* :D
Jag däremot promenerade i solen, utan jacka, och nästan utan kofta, var ju såå härligt väder!

Tina kom och tillbringade resten av dagen och natten hemma hos oss.

Vi käkade godis i MASSOR, chips med dip, prinskorvar, rödbetssallad, ägg, kokpärer *mums mums*

Vi pratade en hel del också, hon har nåt roligt på G som jag är så spänd och nyfiken över, hoppas allt går vägen! :)

Hon sov som sagt över hos oss och på påskdagen så promenerade vi till Sickla och när vi kom hem så lämnade hon oss.

Niklas jobbade.
Sen åkte jag och Paulina in till stan för att möta upp min lillebror Mats som hade åkt Y-bussen.


Vi gick runt på stan och han fyndade lite grann.


Kvällen avslutades med Wipeout, hysteriskt roligt att se LouLou ta sig an banan på dryga 20 minuter, starkt jobbat :D

Och så kikade vi på filmen Angel med Helena Bergström och Roffe Lassgård som jag och bror tycker påminner nåt så djäääävulskt om vår far.

Jag hade sett slutet på filmen dan innan så det kändes ju lite trist att jag visste vad som skulle hända, men den var inte sådär jättebra ändå som Colin Nutleys filmer brukar vara.
Men nu har jag sett den iaf.

På annandagen började Niklas 3-dagars ledighet, skönt!
Vi åkte till Farsta Centrum allihopa, och brorsan fyndade bra mycket, även jag köpte ett par pjux som jag betalade 140 kr för, lämpligt ja :)

Sen åkte vi hem och käkade mackor efter 2 timmars shopping.

Begav oss därefter till min andra lillebror Hans och hans sambo.

Paulina skrek HELA vägen, i en timme, hon somnade när vi hade 1 km kvar, såklart.

Men som tur var så vaknade hon inte när vi kom in så vi hann att spela Carcasonne eller vad det heter, jag vann första gången :D

Sen bjöds det på hemmalagad pizza, faan vad gött det var, 2 ½ pizza gick åt på 5 personer.
Mazarinbakelse till efterrätt, smakade inte som mazarin, men det var gott ändå.

Mätta och belåtna lämnade vi sen Häverödal och åkte hem.

Paulina fick sin välling i bilen och sov hela vägen hem.

När vi kom hem var hon vaken, tror jag, men somnade på mindre än en sekund när jag la henne i sängen, skönt!



Kollade på Ballar av stål och fick mig en massa goda skratt som alltid.
Mansfällan var helt klart bäst och hon vann också :D


Igår vaknade vi av min väckarklocka.
Dags för babysim.
Promenerade in med Malin och Lilly som vanligt, brorsan stannade hemma medans.

Körde torpeddyk som hon är så grym på och sen lärde hon sig hålla i en flytstång själv och simma framåt, duktig tjej!

Efter badet mötte vi upp Niklas och Mats och sen gick vi på Donken och käkade.

Mats tog Y-bussen hem och vi åkte hem och sen storhandlade vi på ICA MAXI, var inte meningen att vi skulle storhandla, och egentligen så gjorde vi inte det, men det kostade 1500 spänn så man kan väl kalla det en storhandling ändå kanske.

Dubbelavsnitt av Desperate Housewives, var lite rädd att det var säsongsavslutning, men det var det ju såklart inte, skönt :)

Idag "väcktes" jag av att Ida ringde.

Vi bestämde att vi skulle sitta och mysa på en filt i Vasaparken eftersom solen var framme.
När jag var på väg så var solen inte framme längre och jag fick ta på mig jackan som jag hade lagt i shoppingkorgen under vagnen.

Gick in på ICA Sabbatsberg och träffade Martin och Hanna och Patrik medan jag väntade på Ida.
När hon sen kom så handlade vi varsina sallader och satte oss i Vasaparken.
Det var inte så väldans varmt, men mysigt var det ju såklart ändå, kul att kolla på allt folk och alla olika fina och fula barnvagnar som passerade oss.
Fast jag måste ju erkänna att jag endast kollar på fula vagnar, varför vet jag inte, men så är det iaf.

Sen gick vi till Coffehouse By George på Odenplan för att Paulina skulle få käka sin lunch.
Och vi fick så otrevligt bemötande från första stunden vi mötte personalen så jag handlade ingenting utan lät en av killarna värma maten, matade henne och sen drog vi, usch, dit går jag aldrig igen!
Gick på Lindex och köpte en ursöt mössa till lillan, en brun med nyckelpigor på som matchar jackan :)
Och sen gick vi på Indiska och jag och Ida blev förälskade i samma tunika, så när jag får pengar ska jag köpa den, lätt! :)
Gick tillbaka till ICA Sabbatsberg när Ida och Tilde åkt hem och passade på att träffa Tina en sväng.
Vägen hem gick smärtfritt trots rusningstrafik, men när vi väl kom till Gullmars så gick inte tvärbanan.
Jag hade ingen lust att gå hem för jag hade fått skavsår på lilltån så jag tog oss till ersättningsbussarna, men det var ju bara det att det kom ju aldrig nån buss, och det var skitmycket folk som väntade så jag sket i det och gick hem iallafall.
Lina och hennes mamma kom på besök strax efter att jag kommit hem, fick fina rosa blommor *tack* och en massa komplimanger för vår fina dotter *glad*

Nu är Niklas på match igen, dock hemma den här gången, dem spelar mot Gefle och det blev 0-0, boooooring!
Lillan sover sen en timme tillbaka nästan, skönt.
Nu har Greys Anatomy börjat, borde köra dubbelt avsnitt även där eftersom den jävla hockeyn ersatte förra veckan, men icke!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar