måndag 6 april 2009

Jobb(ig) helg

I lördags jobbade jag 8-14.
Hela avdelningen hade gjorts om, så det var lite klurigt att hitta till en början, men sen gick det som smort att hitta.
Det tog vääääldigt lång tid att bli klar den här gången kändes det som.
Och så fick jag springa till panten stup i kvarten, var såååå less!
Tillslut fick jag "order" om att dissa telefonen när den ringde och jag stängde av ljudet och satte fart och det var riktigt skönt.

I söndags jobbade jag 14-19.
Jag ska aldrig mera jobba söndagar, okej att det är dubbelt betalt, men det är inte värt det, inte för 5 timmar iaf.
Ingenting hanns med, kollo kom en gång till, 30 bur och mer än 5 pall, det var redan fullt på lagret så allt skulle ut i den trånga butiken, kul.
Chauffören var hur gullig som helst, tur det, annars hade det aldrig funkat!
Jag tog inte ens nån rast, jag undrar hur dem klarade sig sen jag gått hem, då var dem 2 stycken.

Nu har jag 3 lördagar kvar att jobba sen är det januari 2010 som gäller.

Det känns asskönt att veta att jag kommer få mammapengar + lön i april, maj och juni + att i juni kommer det femsiffriga beloppet från skattedeklarationen OCKSÅ :)

3 kommentarer:

  1. jag som trodde du skulle jobba typ varje helg tills januari 2010? Varfö blev det bara några helger??
    Kram

    SvaraRadera
  2. duuuuuuuuuuuuuuuuu... hur lång tid tror du att vi höll på med den där ansökan om brommalägenheterna? typ hur många minuter?
    Åh jag är så pirrig så pirrig!!! TÄNK om vi har turen?? Bara tänk!
    då skulle ni får komma och hänga med oss. hur ofta ni ville! Även om det är en bit så skulle det vara såå mys!
    kram

    SvaraRadera
  3. tack sötaste Kikki! jag tror inte heller det tog så lång tid.. max 10 min kanske? :)
    Ja han kommer köra försiktigt, annars blir jag toookig. Är så bilrese rädd. Kan inte sova en sek...
    Så nu ska jag sova lite innan vi far..
    kram

    SvaraRadera