onsdag 1 april 2009

Idag

Så börjades dagen med en tetra välling, testade nåt nytt för att se om hon kunde dricka annan välling än den vi har köpt, och det var ju inga problem.
Lyckades få henne att somna om en stund tror jag.

Sen gjorde jag havregrynsgröt åt henne, tänkte att hon skulle testa lite.
Mosade ner lite banan och hällde på kanel.
Hon tyckte det var supergott!
Så nu ska jag variera lite mellan gröterna för dem man köper tar ju slut så fort och det är inte så billigt, och när jag ändå gör allt annat själv, utom välling så såklart, så kan jag väl ändå köra på?

Sen när hon var lagomt trött promenerade jag i solen till Sickla och Willys.
Fick sällskap av våning 8 en liten bit :)

Jag från Willys 330 kr fattigare denna gång.
Cirkus för en hundring ska jag puréa mat till fröken.
Blev 10 burkar + 4 måltider till av kyckling, couscous, ärtor, majs, morot/broccoli/blomkål.
Och vet Du?
Hon gillade verkligen den purén, så no more vegetarian!!! :D
Blodpudding och grädde ska också göras.
Likaså nåt med köttfärs, har fortfarande massor kvar iaf, och desserter, det är ju så himla roligt att göra det här, trodde jag aldrig :)
Bra nog billigare än att köpa barnmatsburkar iaf.

Gud vad skönt att våren äntligen verkar ha landat, så glad!
Solbrillor och uppknäppt jacka var inte igår liksom :D

1 kommentar:

  1. Hej! Jag har också börjat göra egna puréer nu, det är faktiskt himla kul! Men jag tänkte fråga dig.. hur förvarar du puréerna? Vågar man använda gamla barnmatsburkar? Det är ju väldigt bra storlek på dom...

    SvaraRadera