söndag 19 april 2009

Helgen

Har svischat förbi som alltid, men åh så kul det har varit :)

I fredags mötte jag upp Derva och barnen plus en annan mamma med en 1-åring.
Käkade lunch på Åhléns och försökte underhålla alla 4 flickor, min var lugnast som vanligt :P
Sen blev det en mamma och en 1-åring mindre och vi gick till Kulturhusets Rum för barn.
Gav barnen mellis och sen gick vi till småbarnsavdelningen, men det var även stora barn där som härjade runt och som verkligen inte tog nån hänsyn till varken mammor eller de små barnen *morr*
En pojke var så söt, han måste ha varit runt 1 nånting, han kom till mig hela tiden och ville kramas och sitta i knäet och när hans mamma kom för att hämta honom så sträckte han sig bara efter mig hela tiden och blev arg på mamman, jag smälte lite grann, han var en riktigt söt pojke dessutom :)

Sen blev det helt plötsligt bråttom att ta sig hemåt, hissarna dissade vi på en gång för då skulle vi ha fått vänta till dagen efter typ.
Tog bussen till Skanstull, satt en mycket obehaglig manskvinna och berättade att han/hon var så ensam och psykiskt störd m.m. m.m. han/hon hade en barnvagn utan barn, en massa skräp och flaskor etc och jag försökte mitt bästa att verka ointresserad och tillslut så lyckades jag, thank God!
Gick in på Ringen och shoppade frukost och vi hade goda marginaler till bussen hem skulle gå.
Och så slog kassörskan in fel på kunden innan och eftersom kunden ville ha kvitto så erkände hon, annars hade hon inte gjort det, och hon bad inte om ursäkt heller, riktigt otrevlig.
När vi kom ut såg jag att bussen stod i 4-vägskorsningen och hade rött så vi kutar med våra barnvagnar, springer mot rött, jag håller på att tappa brallorna, springer mot rött igen, bilarna stannade ändå och vi kom på bussen svettiga som grisar...

Vi käkar middag och snaskar hela kvällen framför Talang m.m.
Knäckebrödskillarna var modigast :D

Jag sover oroligt, är rädd att jag ska försova mig trots att jag ställt väckarklockan så jag vaknar en gång i timmen fram till kl 5 då jag vaknade var 10:e minut.
Iväg kom jag ocj jobbade till 14 då Niklas och Paulina hämtade mig.
Var helt slut efter den tunga dagen.
Och så även Niklas, han hade saknat mig ;)

Vi käkar min berömda tacopaj och snaskar även denna kväll framför Robinson och zappning.
De minsta tjejerna badade tillsammans och de hade verkligen roligt i badkaret.
Paulina vaknar vid 2-tiden (tror jag?) och panikskriker verkligen så välling görs och hon somnar om igen.
Inte ofta hon vaknar på nätterna nu för tiden...

Vaknade tidigt imorse men vi underhöll henne så gott vi kunde tills vi klev upp iaf.
Min kropp var helt slut efter gårdagen så jag orkade inte göra nåntin i princip och alla andra var också slut verkade det som.
Niklas skjutsade in dem till Centralen och sen var det tvättning/dammsugning/dammtorkning/svabbning som stod på schemat, satan vad rent det blev.
Paulinas garderob är färdig äntligen, passade även på att packa ner resesängen och göra i ordning i några andra garderober och ställde saker i källaren m.m. så nu känns det riktigt bra, nu har Paulina värsta lekytan i vardagsrummet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar