måndag 20 april 2009

Helt slut

12.15 möttes vi utanför hissen våning 6, 7 och 8.
Vi kom iväg en kvart efter det och våning 6 lämnade oss efter en snabbfika i solen.
Vi gick längs vattnet till Hornstull, vägen var avspärrad efter båtarna så vi gick uppför och uppför och uppför, genom kolonilotterna och uppför igen, bra träning.
Till slut kom vi fram till målet, Babyproffsen.
Jag handlade bitring, Weleda kräm, flaskborste och badleksaker.
Allt utom bitringen har vi testat än så länge och helt klart godkänt, jag hoppas verkligen på krämen.

Sen lämnade våning 7 oss och vi gick och gav våra små lite mellis innan vi sen gick till Skanstull där jag skulle köpa välling och proteiner till lillans puréer.
Fanns dock inte välling i storpack som jag var ute efter så det fick bli ett "litet" 5 L, tar ju slut på nästan 1 vecka så det blir riktigt dyrt i längden.

Jag sa att jag skulle va ensam ikväll då Niklas är på derby, och även Paula skulle va ensam så vi tänkte käka middag tillsammans :)
Men sen kom hon på att Arvid hade haft feber innan vi stack och att den förmodligen inte var borta, vilket den inte var, så det blev ingen middag :(
Istället lagade jag puréer.
Köttfärs i 3 olika grytor, pasta, couscous och sötpotatis blandat med palsternacka, lagerblad och även en grönsakspuré som jag gjorde på majs, ärtor, broccoli, morötter och blomkål.
Tror det blev 20 måltider allt som allt.

Är helt slut i kroppen efter att ha promenerat i 5 timmar, men ack så bra jag känner mig :)
Jag och Niklas pratade om att börja träna på samma gym i september, ser jag verkligen fram emot, dock kommer vi inte träna samtidigt, men ändå, skönt att bara gå några meter så är man framme :D

Yksi Kaksi Koivastu (Tony) gjorde nyss 0-1 för DIF, nu är det många glada Djurgårdare, och NU så gjorde Bajen mål, men det var ingen domare som såg det så nu är det många ARGA Bajare istället, är det derby så är det derby!
Bara han kommer hem helskinnad :D

2 kommentarer:

  1. njaa. vet inte hur jag ska tolka hennes schääjt. Hon Bajsar bara en gång per dag så det är ju inte så fort hon får nåt i sig, alltså inte så kraftig diarre. Men då hon bajjar, då är det blää.. Med det är smittorisken jag är lite fundersam över.. Ger henne bara basmat nu. Typ potatis, morot och kokt fisk. Får se om vi får ordning på magen snart.. Antar att jag vet vid lunch imorrn som vanligt :) haha. Vissa säger att det smittar och vissa säger att det inte smittar men jag är nog helst på den säkra sidan...
    Kram

    SvaraRadera
  2. ......Och tro mig. Jag är inte speciellt road över att vara hemma... suck. hatar dessa sjukdagar. har varit alldeles för mkt med det tycker jag. Fattade inte att små bebbar var så här mkt sjuka.. Trodde de var lite äldra barn, dagisbarn typ.. Kram

    SvaraRadera