måndag 8 april 2013

Sytt mina första kuddfodral

När jag kommit hem efter att ha lämnat tjejerna på dagis så satte jag mig vid symaskinen, eller jag klippte väl tyger först.

Jag började med att sy ett nytt draperi till Paulinas loftsäng, hennes myshörna har inte använts på väldigt länge så jag tänkte piffa upp den lite.
När jag var färdig med det så gav jag mig på att sy egna kuddfodral, har aldrig gjort det tidigare och jag tog den svåraste först, den runda.
Kollar man inte på baksidan så ser den rätt ok ut :)
Jag gjorde 5 st kuddfodral i olika storlekar och dem sista tog inte många minuter att göra när jag hade snitsen inne så att säga.

Men det tog ändå hela dan, och jag hade många missade samtal på telefonen när jag var klar, haha, snacka om att vara helt inne i att sy.

Tygerna kommer från Stoff & Stil och Söders Tyger.

 Paulina blev jätteglad såklart, och Nathalie också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar