fredag 19 april 2013

Känslovecka

Det har varit en minst sagt händelserik vecka i mina skor.
Tänker inte dela med mig av allt men jag har varit pirrig/nervös, taggad/laddad, livrädd/skakis, ledsen/besviken, trött/virrig och skitförbannad.

I onsdags satte jag mig på McDonalds dels för att få sätta mig ner efter att ha promenerat hela dan (parkera inne i stan gör jag inte om igen) och för att skriva ihop allt som hänt under dagen så att jag inte skulle glömma bort.
Jag pratade med min chef i telefonen och det bröts.
I väntan på att han ska ringa upp (jag kunde inte komma fram) la jag mobilen på bordet bland min portfölj och anteckningar.
Då kommer det fram en tiggare med en inplastad lapp och lade på bordet, han mumlade något och skakade på lappen så att jag skulle läsa den, men jag såg inte vad som stod.
Sen bara skrattar han och går vidare.
Jag följer honom med blicken och kollar sen tillbaka på mina grejer, min mobil ligger inte kvar på bordet.
Jag springer iväg och letar efter mannen men det är lönlöst, säger till personalen men dem har inte sett nåt.

När jag äntligen kommer hem och kollar på Aftonbladet på nätet så är det första jag ser "Lappligan".
Spärrar mobilen, SIM-kort, polisanmäler, pratar med försäkringsbolag.
Mobilen hade bara någon % kvar på batteriet, den är pin-låst både SIM och telefon och nu även spärrad så den kan ju inte vara värd så mycket, enligt Trygg Hansa är den värd 900 spänn (Samsung Galaxy den första)
OK att jag skulle köpa en ny telefon inom kort då jag haft den sen september 2010 men jag hade massa bilder, alla nummer + en massa annat som jag har varit dum nog och inte sparat på säkert ställe som bara är förlorat, det är det som svider, och sen att han tog den rakt framför ögonen på mig och bara hånskrattar och sticker iväg, jävla idiot!

Polisen har tagit fast en man som gick fram till folk med en karta och stal, han fick 2 års fängelse och utvisning, får inte komma tillbaka till Sverige på 7 år.
Men det var inte han som stal från mig, dem är säkert hur många som helst.
Min finns garanterat med på McDonalds övervakningskamera men om han skulle vara här illegalt blir det inte lätt att identifiera honom.

Nathalie hade haft feber i en vecka innan jag tog henne till husläkaren.
Där konstaterades att hon hade haft en öroninflammation 1-2 veckor tidigare och att det spruckit så hon fick en 5-dagars antibiotikakur så nu är hon feberfri, men hon har hostan från helvetet istället.

Nu hoppas jag på ett bra avslut på denna vecka, Niklas är på KickOff hela helgen så det är en tjejhelg och på söndag ska vi på 1-årskalas för tjejernas tremänning Luna har fyllt 1 år, stora tjejen, vad kan gå fel?

1 kommentar:

  1. Men vilken jeevla idiot!!!!
    Hoppas resten av helgen blev bättre!
    Kram

    SvaraRadera