lördag 6 april 2013

Dagisbacill

Varje morgon (förutom imorse) så har Nathalie vaknat gråtandes pga detta

Helt igengeggade ögon :(
Jag var till husläkaren med henne i torsdags och hon trodde inte att det var ögoninflammation då hon inte var röd i ögonen, hon trodde att det var haemophilusbacillen aka dagisbacillen som spökade då hon även är lite snorig och hostig. Hon skrev ut antibiotika justincase men jag har inte hämtat ut den, det är ögondroppar som ska tas 2 ggr per öga 6 ggr om dan, jag tog en hel flaska men Nathalie skulle vägra.

Jag såg ett småsyskon till ett av storbarnen som hade exakt lika gegg i ögonen och hon blev alltid så vid förkylning och fröknarna på dagis trodde inte heller att det var ögoninflammation så hon gick torsdag och fredag, gegget kommer på eftermiddagen när hon blir trött men det är inte alls i närheten av hur det var i början och imorse kunde hon se med båda ögonen så det är ju på väg åt rätt håll iallafall :)
Så här såg hon ut i tisdags, jag torkade och torkade och torkade och torkade med supranette och bomullspads flera gånger i timmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar