onsdag 3 april 2013

Öronhåltagning

Det har pratats rätt friskt här hemma om att ta hål i öronen, hur gammal man ska vara och så vidare, jag tror Paulina började på en hög ålder, typ 25, och har sen arbetat sig nedåt.
För några veckor sen sa hon helt plötsligt att hon skulle vara 4 ½ och det blev hon ju förra månaden så jag googlade lite.
Bestämde mig för Michael och frisörerna på Söder.
Vi skulle ha gått dit igår men så tänkte jag på att jag kanske skulle ringa först och det var tur att jag gjorde det.
Bokade en tid till idag och hela familjen följde med.
Dem hade rätt mycket kunder så det blev lite försenat och hon satt verkligen och kollade på klockan hela tiden, nervös :)
När det äntligen var dags så satte hon sig snällt på stolen, Michael mätte ut vart hålen skulle vara, räknade till 3 och sen så bara sköt han.
Jag hade väntat mig tårar, skrik, aaaaaj eller vadsomhelst, en reaktion, men ICKE, ingenting, istället så grät jag, haha, det kändes så stort, och när hon inte reagerade så hamnade jag nog i chock.

Hål nummer två gick lika bra, fast nu kände hon nog att det sved lite efteråt, som det skulle göra, men det gick över efter 5 minuter.

Sen gick vi raka vägen till Guldfynd och hon fick välja sina första örhängen, silverörhängen med lila blommor blev det.



Niklas lånade bilen av farmor en snabbis och då fick hon guldörhängen av henne med fjärilar på.

Mycket stolt tjej och ännu stoltare mamma!

Fick en nalle på köpet på Guldfynd som hon kommer associera med när hon tog hål i öronen :)

2 kommentarer:

  1. Annika Håkansson4 april 2013 kl. 13:08

    Det är stort! Själv var jag 12 år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var 7 år när jag tog mina så hon är modig :)

      Radera