söndag 28 april 2013

LCHF - Grillspett

Till frukost gjorde jag "Yoggi":
Lika mycket delar turkisk yoghurt som grädde, en nypa vaniljpulver och lite hallon.

Till lunch:
2 LowCarb mackor med bregott, rökt skinka och ost.

Till middag:
Grillspett i ugnen; marinera fläskfilébitar och varva sen spetten med valfritt, jag hade lök, spetspaprika och champinjon.
Servera med en tzatziki på turkisk yoghurt, riven gurka, vitlök, olivolja, salt och peppar.

Jag kör ju inte strikt LCHF då man endast äter 20 gram kolhydrater per dag, det har jag aldrig gjort, eftersom jag är så kräsen med mat så skulle det aldrig funka.
Grejen är att utesluta alla uppenbara kolhydrater, ris, pasta, potatis, mjöl m.m.
Jag äter inte så särskilt mycket fett heller så egentligen kan man byta ut H mot M; Low Carb Medium Fat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar