söndag 28 april 2013

LCHF - Kyckling med cashewnötter

Frukost:

2 LowCarb mackor med bregott, majonnäs och kokta ägg, så jävla gott (och mättande!)
Lunch:

Gårdagens rester, spett med tzatziki.

Middag:

Kyckling med cashewnötter och blomkålsris.
Fräs kyckling i currypasta, vitlök och smör i några minuter, jag hade 3 filéer.
Tillsätt valfria grönsaker, jag hade 1 broccoli, 1/4 blomkål, färska champinjoner, 1 spetspaprika och 1 lök.
Blanda ihop lika många delar ostronsås och vatten, jag hade 8 + 8 msk och det blev lite mycket så nästa gång blir det 5 + 5 msk, och häll i pannan. Sist men inte minst, cashewnötterna.

Det var första gången jag gjorde det, har funderat på det väldigt länge då det är min favvothairätt och det blev gott, smakade inte som i Thailand eller på restaurang men ändå riktigt gott, och det räckte till 6-7 portioner.

Blomkålsris; riv blomkålen på det grövsta, koka upp vatten och häll i "riset" och koka nån minut, sen la jag i en klick bregott efter att jag hällt ut vattnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar