fredag 13 april 2012

Vägning

När jag slutat amma Paulina (6 månader) så kände jag att det var dags att ta upp kampen mot gravidkilon + extrakilon. Amningen gav mig ingen viktminskning whatsoever :(
Jag hade inga förväntningar alls då jag aldrig "bantat" förut.
Jag gick ner 14 kg på 2 månader.
Jag började med Nutrilett; drack 5 shakes á 110 kcal per dag och jag gick ner 7 kg på 2 veckor. Sen började jag med LCHF.

Denna gång har jag också kört Nutrilett men inte alls varit lika duktig som första gången.
Det är riktigt vidrigt och väldigt svårt när det är 3 andra i hemmet som äter vanlig mat.
Igår gav jag upp efter nästan 2 veckor.

Dagens vikt: -1,9 kg
Delmål 1: -4 kg
Kvar till delmål 2: -1,8 kg
Kvar till delmål 3: -5,8 kg
Slutmål: -8,8 kg
Totalt: -6,3 kg 


Idag började jag på LCHF, det är en diet som verkligen passar mig, ett tag iallafall.
I väldigt korta drag så betyder det att man ska äta max 100 10-50 gram (beroende på hur strikt man kör) kolhydrater per dag, och sen äta fettrikt, Low Carb High Fat
Åt stekta ägg med falukorv och majonnäs imorse, till lunch en kycklingsallad hemma hos världens bästa Hanna och till middag bacon, ägg och falukorv och eftersom det är fredag så dricker jag en smoothie gjord på bär, vispgrädde, turkisk yoghurt, bubbelvatten och vaniljessens. MUMS!

Många av Er klarar att gå ner i vikt utan att gå nån speciell diet, genom att bara lägga om kosten och inte äta så stora portioner eller en massa gotta men jag har inte den karaktären så för mig så passar detta perfekt.
När jag gick ner mina 14 kg sist så höll jag den vikten ända till jag blev gravid med Nathalie.

Jag har nått mitt första delmål samt krympt min magsäck, är fruktansvärt glad i mat så det var ett måste, och inför delmål 2 har jag inte funderat ut nån belöning ännu men belönas det ska jag! :)

Nån som vill hänka på så kan vi peppa varann? :D


6 kommentarer:

  1. jag är på!!! vad snygg du är!!

    SvaraRadera
  2. Jag är oxå på men jag får starta lite senare än er.. Duktiga du som kämpar på! Jag har läst klart boken så om du vill kan du låna den nu :) du får den när ni kommer å hälsar på bebis. :)

    SvaraRadera
  3. Åh tack Tina! En väldigt smickrande vinkel det där för jag ser inte tjock ut ;) Jag ska visa Dig hemska bilder min vän!

    Nadde, snacka om att Du läser snabbt! Ska leta upp boken Du ville låna så byts vi!
    Snart är det oooooooooonsdag! <3
    Hinner Ni med allt innan bäbis kommer?
    Jag måste nog synda då och smaka en bulle eller 2 (älskarom)

    SvaraRadera
  4. 20 gram per är det väl???

    SvaraRadera
  5. Jag var inte särskilt påläst märkte jag, tack för upplysningen Anonym :)

    SvaraRadera
  6. Jag har också kört nutrillet ibland. Tänkte köra en ny kul fom imorgon och två veckor framåt (men känner jaf mig rätt så fuskar jag ibland..) Men ner går man ju trots lite fusk ;)

    Kanske ska testa lchf sen.....det verkar ju funka för alla andra :) Men det blir efter mina två veckor på pulver nu.

    SvaraRadera