måndag 30 april 2012

En efterlängtad helg

Som verkligen inte gick enligt planerna...

I fredags åkte jag med Marina, Ulf och sötSigne till Hälsingland.
Vi skulle ha kommit iväg efter 16 men klockan blev 17.30 och vi fastnade i bilkö i minst en timme innan det äntligen släppte.
Min lillebror mötte upp oss i Hudik och klockan 22 var vi hemma hos pappa i Harmånger.

På natten vaknar jag från och till, mår inte riktigt bra men kan inte sätta fingret på vad det är?
Klockan 6 springer jag till toaletten och är så glad över att min gamla rosa hink stod kvar på golvet så jag hade nåt att kräkas i.
Jag hörde att pappa var hemma, jobbade natt, så jag gick ner och sa hej och han backade utifall det var magsjuka.
Jag har typ aldrig haft magsjuka, inte vad jag kan komma ihåg, och sist jag kräktes var ett par dagar efter min 18-årsdag då jag fick klartecken att blanda Ipren med den medicinen jag fått efter att ha åkt in med ambulans för att jag svimmat och jadajadajada.
Så alltså nästan 10 år sen.

Jag mådde jättebra och tänkte börja göra mig i ordning lite lätt för den stundande möhippan för en av mina bästa vänner, Christel, som skulle hållas i Sundsvall.
När jag kom upp igen kände jag mig lite sömnig och la mig ner en stund och blev illamående och kräktes igen, och sen var det liksom tomt.
Jag var tvungen att ringa till Marina och säga hur det låg till, att jag kanske kunde komma in lite senare om jag mådde bättre?
Lillbrorsan fick åka och möta upp tjejerna med brudslöja och hedersband och sen fortsatte jag kräkas.
Klockan 10 var sista gången som tur var men sen kom feber och huvudvärk så jag låg och sov större delen av dan.

På eftermiddagen vågade jag mig ut till ICA för att få i mig nåt annat än vatten som jag äntligen fått behålla.
Man blir behandlad lite som en kändis när man kommer innanför portarna och det tycker jag är lite kul :)
Min gamla fröken som jag hade i lågstadiet brast ut på kundparkeringen: Ja såg Dej på teve ja!
Jaha, sa jag då, och då var det när jag blev stoppad av Rapport eller nåt 1 vecka efter Paulinas födsel (sep-08) att prata om finanskrisen, ett klipp som jag missade själv men alla andra verkade ha sett det :P

Jag köpte nyponsoppa och alvedon och låg sen och zappade bland pappas hundratals kanaler och hittade Sex and the city 2 som jag råkade sova bort början på och när den äntligen var slut vid 20 så gick jag och la mig och sov så himla skönt och länge, och ostört, fantastiskt!

Sen skjutsade Mats in mig till stan och jag tog tåget hem 10.56.
Det var fantastiskt även det, att få åka tåg ensam, och förlora mig i en bok, som jag förvisso bara kom halvvägs på men en vacker dag ska jag läsa ut den.
Niklas hämtade mig och när vi kommer hem får jag ett varmt välkomnande av min fina tjejer.
Nathalie har lärt sig att pussas och jag bara måste försöka få med det på bild för det är fantastiskt! (mycket fantastiskt nu...)
Dock så har hon en hel del tänder på G, hon har 8 färdiga, 4 som spruckit igenom och nu idag kände jag några till så hon har varit jätterisig i kistan och haft feber, alvedon har inte hjälpt ett dyft.
Så inatt blev det minimal sömn för både mig och Nathalie, 39,7 och det alstrade värme från henne..., hoppas hon tar igen det inatt!

Men huvudpunkten med allt detta dravvel var att jag hade sett så sjukt mycket fram emot Christels möhippa (min första!) och känslan att bara vara 5-6 mil ifrån och sitta och kräkas istället för att se surprise-minen och få uppleva de tokigheter som vi planerat för henne, det går inte att beskriva....
TYPISKT! (och miljarders svordomar)
Nu får jag se fram emot att träffa henne på bröllopet om mindre än 3 veckor istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar