lördag 14 april 2012

Tjejernas rum

Det är verkligen inte lätt att inreda barnrum tycker jag.
Paulina har så himla mycket saker, stora som små, ärvda som nya så förvaring känns som a och o.
Det som är kvar i Paulinas rum att göra är att sy ett draperi till loftsängen så hon kan stänga in sig, hon sover allt som oftast under sängen i myshörnan efter vi läst en saga tillsammans.
Jag har tyg och vajer så jag väntar bara på tiden ;)

Så här ser hennes rum ut idag:

Nathalies rum är svårast, hon har inte så mycket saker ännu men har samtidigt ärvt alla Paulinas "bäbissaker" så inte mycket är hennes eget.
Men ugglorna däremot, det är mitt eget påhitt. Niklas är rätt trött på det men jag är helt insnöad och köper nästan allt jag ser i uggleväg.
Är sugen på att komma igång med att sy ugglor igen, har så mycket tyger och idéer, men samma där, tiden finns inte.

Så här ser Nathalies rum ut:

Jag tror det får vara så här ett tag till, tills jag/vi kommer på hur vi vill ha det.

1 kommentar:

  1. Vad inspirerad jag blev av ugglerummet :) Både jag och Bianca älskar ugglor så jag kanske härmar dig sen ;)

    SvaraRadera