tisdag 10 april 2012

Påsken

På långfredagen vaknade jag upp med en dunderförkylning och att det vräkte ner snö, hela dan!
Paulina fick leta efter 3 ägg i sitt rum som inte innehöll godis.
Nathalie hittade det första :)
Hon fick hårgrejer och  kakformar bl.a.


Niklas gjorde fiskpinnar med potatis och remouladsås och ungarna vräkte i sig, Nathalie tycker inte om potatis har vi konstaterat men remouladsås är väldigt gott!

På påskafton åkte vi ut till IKEA för att köpa en ny tv-bänk till vår nya fina tv och så slank det ner lite annat också som det brukar göra.
Sen var det dags att leta påskägg igen, denna gång var det godis i eftersom det ändå var lördag. 
Sen kom mamma och Mats som vi skulle bjuda på middag och jag gjorde råstekt potatis med smördegsinbakad fläskytterfilé och svamstuvning och lite mozarella. Jag tvjuvåt kan jag erkänna...
Försökte få videokameran att spela upp på tv:n, samt Wii:t, men det gick inge vidare.
Strax efter de hade gått fick vi ett väldans trevligt spontanbesök av Lily, Ludde, Felicia och Filippa!
Ludde jobbar med tv och ljud så han fixade det på nolltid!
De hade varit på Andy's och passade på att komma upp på vägen hem, och tog med sig fika :)
Tjejerna lekte jättebra och lilla Filippa hängde med oss vuxna.
Det var jättekul att se dem igen och jag hoppas på en dejt snart igen ;)
Behöver jag säga att tjejerna somnade ovaggade?

På påskdagen fick vi lite sovmorgon, Nathalie var helt utslagen i vår säng så jag låg och drog mig till hon vaknade.
Vi åkte ut till Helgö på Ekerö för det som nu blivit en tradition inom familjen, en påsklunch, behöver inte regelrätt vara påskmat, men ändock, en anledning att träffas allihop.
Ifjol satt vi ute, utan jackor i solen och hade det gott, Nathalie la världens spya i mitt hår som rann ner över hela mig, men det var trevligt ändå ;)
Det fanns 18 påskägg till 5 förväntansfulla flickor gömda så alla letade gemensamt och vi hittade allihop.
Nathalie fick strumpor, hårsnoddar, en kanin och en leksak samt lite godis och Paulina fick strumpor, pärlor, en maskot (OS, EM, VM?) och godis.
Niklas åkte iväg på fotboll så jag körde hem sen med två jättetrötta tjejer.
Jag var väldigt nervös då jag inte kört bil på så länge, men det hade jag ju inte behövt.
Paulina somnade rätt så omgående och Nathalie ömsom skrek ömsom lekte (trött även hon)

På annandag påsk vaknade vi (läs ungarna) tidigt och vi begav oss ut till lekparken där vi bodde förut, på 44:an. Tjejerna gungade och åkte rutschkana och hade jättekul! Sen gick vi ner till vattnet och kollade på ankor och sånt, glömde brödet dock.
Vi kollade på filmerna som vi filmat med videokameran och fick oss några garv, det är alltid skumt att se sig själv på film ;)

Hoppas Ni också haft det bra i påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar