tisdag 10 april 2012

1-årskontroll

Nathalie var som bekant i Thailand på sin 1-årsdag så därför tog vi kontrollen idag.
Var inte beredd på att det innefattade sprutor men jag tog det bra ändå.
Nån som inte tog det särskilt bra var Nathalie.
Hon blev så arg på sköterskan för att hon stack henne, och sen för att hon satte på ett plåster och gick sen och ojade och ajade sig ända till vi hade sagt hejdå.

Om 2 månader är det dags för 18-månaderskontroll men jag jämför ändå lite grann från Paulies och min bara för att det är så kul.

Nathalie 16 månader
Vikt: 13,5 kg
Längd: 83,5 cm
Huvudomfång: 50 cm

Paulina 18 månader
Vikt: 12,4 kg
Längd: 84 cm
Huvudomfång: 48,7 cm

Jag 18 månader
Vikt: 13,4
Längd: 85
Huvudomfång: 48 cm

Sen vi vägde och mätte senast när hon var 10 månader har hon gått upp 2 kg, vuxit 6,5 cm och fått 3 cm större huvudomfång, stoooooor tjej! :)
När vi kom hem var det bara att lägga henne ner i sängen så slocknade hon direkt. Så det blev en sen lunch idag men lika glad är hon för det :)
Passade på att ta bort plåstren också för hon hade glömt bort vad som hänt tills hon såg plåstren.
Nu håller vi tummarna för att det inte blir feber för imorrn vill jag träffa den otroligt vackra och höggravida Nadine innan hon får sitt andra underverk.

Niklas ska ner till Götet imorrn på fotboll så han passade på att ha Niklas-sjukan idag (nära-döden-upplevelse) och har sovit/vilat hela dan och duktiga jag har sytt min första dragkedja på Niklas favvojeans som gick sönder, världsbäst! ;)

2 kommentarer:

  1. Heej! Ja första april var jag lite tokig. Busade du med någon? :)
    Hur känns det att vara tillbaka i Sverige igen????? Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken sötnos :)
    Usch, jag bävar redan för ett årssprutorna..fast min yngsta bara är 9 månader, haha.
    Iofs ska hon få tbc-spruta nästa vecka..inte kul det heller..

    SvaraRadera