torsdag 19 april 2012

Bröllop!

Om exakt 1 månad är det dags!
Det vackra paret Jimmy och Christel ska bli man och hustru.
Det sker i Delsbo i Hälsingland och det blir mitt andra bröllop som jag går på.
Senast var 2007 när jag fick min underbara svägerska (jaa hon är min svägerska fast jag och mister inte är gifta!)

Det speciella med det stundande bröllopet är att dem har ett 50-talstema (Rockabilly) och jag har haft en bild i huvudet hur jag vill att min klänning ska se ut.
Surfade runt lite på nätet och hittade exakt vad jag ville ha, men dels fanns det antingen extra stora storlekar eller extra små kvar + att dem var rätt dyra och jag är inte den som köper kläder utan att prova innan, allra helst inte nu när jag går ner i vikt och inte vet vad jag har för storlek.

Hursomhelst så gick jag in i en butik på Drottninggatan igår, och där hängde den, klänningen som jag ville ha!
Jag provade strl 16 som tydligen var XL men när Jessica följde med mig in för smakråd vågade jag prova strl 12, M, och med lite (läs mycket) hjälp med dragkedjan fick jag på mig den och den satt som smäck (en aningens tight, men om 1 månad så :P)
Jag vill så gärna visa klänningen för Er men jag tror att bruden läser bloggen och jag vill inte att hon ska se den innan ;)

Det jag saknar nu är en tyllkjol för att få extra volym i kjolen, annars är min outfit helt klar.

ÅÅÅÅÅÅÅH vad jag längtar!

3 kommentarer:

  1. Ser fram emot vad Niklas ska ha på sig!

    SvaraRadera
  2. Åååå.. Söt du är hjärtat:) ja tror du kommer va super fin.. vill se....!!!!?

    SvaraRadera
  3. Åh vad härligt! Ska bli spännande att se klänningen, om du lägger ut bild i framtiden :)

    Vi ska på bröllop den 28:e med klädkod "högtidsdräkt"...och jag har inte hittat nån klänning än....

    SvaraRadera