söndag 27 juli 2008

Bubba

Var till BM V.33.
Min ordinarie var på semester så jag fick träffa en ny.
Allt såg bra ut, Bubba låg med huvudet nedåt men var fortfarande rörlig, finns 3 lägen, rörlig, ruckbar och fixerad.
H*n var väldigt livlig när BM kände efter hur h*n låg och hjärtslagen gick över 160.
Hon mätte magen 5 cm större än vad min BM har gjort så nu är det ett hopp uppåt i min kurva, men sen är ju frågan om det stämmer.
SF-mått 32 cm.
Fick med mig journal upp till Hudik utifall jag skulle behöva den.

Har fått en massa komplimanger för hur liten och fin mage jag har och många har gissat på kön och vissa på datum. Ska sammanställa allt nån dag tänkte jag.
Dem flesta tror att det ligger en kille här inne, precis som jag och Niklas också tror :)

H*n har börjat sparka mig på revbenen nu när den ligger med huvudet nedåt, finns inte så många andra ställen att sparka på, och trångt som bara den läre det vara där inne också, men jag blir inte glad när den sparkar mig på revbenen, jättesvårt att förklara hur det känns, men obehagligt är det, ibland tappar man luften, så nån bil ska jag inte köra resten av graviditeten, bara korta sträckor.

Idag har jag gått in i V.35, verkligen inte långt kvar nu :)
Niklas tror att Bubba kommer innan 6/9 och jag tror h*n kommer efter, men ser hellre att Niklas har rätt :)
Det är inte guld och gröna skogar för tillfället.
Promenader kan jag glömma, målade tånaglarna idag för sista gången skulle jag tro för det var ännu svårare denna gång.
Ryggen strejkar lite då och då.
Jag svettas otroligt mycket och klagar jättemycket på solen och önskar att sommaren ska vara över (inte för att jag vill det egentligen)
Svårt att sova och på mornarna är jag så pissnödig så jag inte vet vart jag ska ta vägen nånstans, älskar att ligga å dra mig men nu är det bara en pina...
Det känns som att jag har världens största och fulaste fötter, men måste gå barfota då jag inte får på mig nåt annat än flipflops.
Nu har jag nog klagat färdigt.

Allt detta är ju lätt värt det när Bubba väl kommer skulle jag tro, men det känns som att jag har långa veckor framför mig.
Har många som jag vill hinna träffa innan h*n kommer så allt för sakta ska det väl inte gå?

Längtar efter Dig vår älskade bäbis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar