onsdag 23 februari 2011

1 vecka

Nu är det 1 vecka sen jag började med dieten.
Har inte alls varit lika duktig som förra gången.
Då åt jag var 3:e timme.
Den här gången har jag t.o.m. glömt bort vissa mål så jag har jääättemånga påsar kvar.
Jag har ätit lite bars och grönsaker och igår drack jag hemmagjord smoothie.
Har inte känt sån extrem hunger heller så det är nog mycket därför jag glömt bort att äta.
Men 3 kg har försvunnit ändå, inte för att det känns eller syns, men det är ett bra steg på väg iallafall.

Den här lilla donnan distraherar mig ♥


Nåt jag är bättre på denna gång är att röra på mig.
Jag har gått promenad varje dag, mestadels till dagis, 1,5 km, men i måndags slog jag på stort och gick från dagis (Skanstull) till Nacka Forum. Det var drygt 7 km och det tog lite mer än 1 timme att gå. Igår hade jag sällskap av min exsvägerska tillika Paulies gudmor på en prommis från city och hem hit, jag mätte inte hur långt vi gick men det är kanske 5 km.
Idag blir det prommis till Globen för att kolla in Bokrean, och troligtvis blir det prommis till dagis också för hämtning.

2 kommentarer:

  1. Du är så duktig så! Blev riktigt inspirerad till de där LCHF. Börjar på måndag! Tänkte ju börja direkt men de gick inget vidare. Blir smörgåstårta hos mor o far på fre så liiite svårt att ta bort kolhydraterna där ;) och vet att jag inte kommer kunna låta bli fikat på lör hehe. Men sen! Den här sommaren är vår sommar bruden! pussa tjejerna från mig <3

    SvaraRadera
  2. Hej Kikki!
    Jag är frilansjournalist och skulle vilja skriva om din graviditet med lilla Juni som tog slut i Thailand. Om du kan tänka dig att vara med kan du väl mejla mig på anna@dorisproduktion.se, så kan jag berätta mer!
    Kram, Anna

    SvaraRadera