tisdag 1 mars 2011

Mars

Usch vad dålig jag är på att uppdatera!
Men det finns faktiskt inte många minuter över om dagarna till det, och blogga från mobilen skulle jag ju kunna göra, men då är det roligt att lägga upp en bild samtidigt och på kvällstid blir det pissiga bilder med mobben.
Men här kommer det! :)
Provar syrrans dockvagn
I torsdags var jag till Sumpan och träffade Bea och fick värsta suget efter Il Piatto's saffranspastasallad, sagt och gjort, mmmmmmmmm vad gott det var! På kvällen åt vi middag hos mamma, fläskkotletter med kokpärer och brunsås, det kan jag ju inte motstå!
I fredags hade vi fina grannar på middag, tacos och sen fruktsallad till efterrätt, mmmm, kunde jag inte heller motstå...
I lördags bjöd vi över kusinfamiljen på lunch, tacosrester och fruktsallad, kunde jag motstå? NEJ!
Så summan av kardemumman så är jag inte så motiverad till dieten längre och på fredag åker vi på Finlandskryssning med buffé och då kan jag ju inte sitta där med min shake när vi betalt för buffé så jag provar att köra veckan efter istället :P
Provar syrrans saccosäck
Niklas fyller 30 på lördag så därav kryssningen. Det är vi 4 som åker och Paulina har pratat om detta i månader! Får se om det matchar hennes förväntningar :)

Jaha annars då?

Paulina hade värsta kinkdan igår.
När jag hämtade på dagis så sa fröken att hon varit väldigt känslig hela dan och grinat och grinat.
Hon grinade 2 ggr när jag var där och hämtade. Sen grinade hon i princip hela vägen hem. Och hela eftermiddagen. Hon vägrade lyssna på mig och var riktigt överjävlig fram till Niklas kom hem strax efter 19.
Hon har fått plåsternoja, vill ha plåster överallt, den här kom hon på alldeles själv :)
Jag blir så sinnig när hon bara ignorerar allt jag säger och vänder på mina meningar och ger mig om-blickar-kunde-döda-blickar. Hon slickar på Nathalie och hon har även slickat mig på kinden, vidrigt jag vet, hon väcker Nathalie så fort hon har somnat när man har kämpat så länge med att få henne att sova, för hon är svårsövd, jämaligen!

Nathalie blir mer och mer krävande, vill absolut inte ligga ner i vaket tillstånd, sitta upp och få träna nacken en stund, när hon ledsnar på det vill hon bli buren, framåt såklart så hon ser nåt. Vi går till badrumsspegeln, LYCKA, börjar genast flina och prata och ha sig, tills det också blir tråkigt. Selen är bara rolig en liten stund. Babygymmet även det en liten stund och babysittern funkar i några minuter. Sen då?
På kvällarna är det värst, då funkar ingenting längre än max några minuter. Jag ledsnar och går och lägger mig.
Ger henne flaskan, hon slukar och brukar somna, men dem senaste kvällarna icket! Jag får vagga henne till sömns på en kudde och sen lägga ner henne och kudden i sängen. Hon vaknade kl 7 i panik, det gör hon alltid när hon sovit på kudden, jag förstår inte.
Provar syrrans soffa
Men det är inte bara jobbigt, jag känner att jag måste skriva upp det så jag kan gå tillbaka och påminnas om hur det var och att det blir bättre en vacker dag :)
Bodyn är en present från Niklas jobb :P
Paulina är i en rolig ålder ändå, hon är värsta babbelkvarnen och har även blivit det på dagis nu, ett bevis på att hon trivs. Hon har så många roliga tankar och idéer som nån inne i hjärnan portionerar ut till henne när vi konverserar.
Igår när Niklas stod i duschen och jag gjort i ordning Paulina för natten så började hon prata om Bamseteatern de varit på, och om fotograf Emelie och lite annat smått och gott, inget sammanhang whatsoever men Niklas kan också vara så där ibland så det är därifrån hon fått det :)
Ja kan hävl! (själv) är en standardfras också.
Nathalie är fantastiskt söt och go och gör knasiga saker hon med. Hon härmar och följer med så gott hon kan. Hon upptäckte sin tunga för några veckor sen och det ser ju så roligt ut när hon exprimenterar. Hennes fingrar och händer är mycket goda och är nästan jämt i hennes mun.
Hon älskar verkligen att bada sen jag började bada henne i badkaret, där kan hon ju ligga själv och sprattla bäst hon vill :)
Hon kan vara hos vem som helst och ändå vara supernöjd så det känns också himla skönt.

Jaa, nu är det som sagt mars månad och den har mycket skoj att bjuda på!
Bl.a så börjar babysimmet och jag ska få bli fadder till min brorsdotter Saga :) Och så kommer det några flickebarn med storken :D

Oj då, blev långt det här men jag ska försöka bättra mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar