fredag 25 mars 2011

Välkommen till världen!

Ännu ett litet flickebarn har fått komma ut till världen.
Linnea heter hon <3

Men resan dit har varit allt utom lätt.
Bara det att hon kom till trots knaprande av minipiller är ju otroligt.
Mamman har haft en helvetesgraviditet, sjukskriven från det att hon visste att hon var gravid, hon var det med första barnet också men detta var ännu värre.
Kräkningar varje dag, värden som visat på att hon svält sig själv trots att hon ätit mer än nånsin. Oro över att Linnea inte vuxit i magen då mamman endast gått upp några fjuttiga kilon. Foglossning från helvetet. Och som grädden på moset en hel del sjukdomar och åkommor och oändligt många akutbesök.
Nu senast var det störtblödningar ur näsan efter en bihåleinflammation så hennes kropp hade noll chans att gå igenom en vanlig förlossning som hon hade hoppats på så det blev både kejsarsnitt och operation av näsan idag.

Gud som jag har tänkt på henne dessa dagar, jag skulle ha hälsat på henne en sista gång som gravid igår men hon fick åka in till akuten på onsdagskvällen/natten och blev inlagd så jag skulle komma till sjukhuset istället. Några timmar innan jag skulle dit får jag ett samtal från hennes man om att jag inte kan komma då hon blivit mycket mycket sämre och sen dess har jag nästan haft hjärtat utanför kroppen. Loggat in på Fejjan för att läsa om statusuppdateringar från nån av dem för att se att allt varit okej så det var med stor lättnad jag läste att allt gått bra och att dem lever båda två! <3

Jag beundrar henne som faaan, jag hade nog gett upp..! <3

Sitter och skriver på paddan (ipaden) och jag vet inte hur man gör hjärtan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar