måndag 7 februari 2011

2-månaderskontroll

Imorse snoozade jag i 40 min och ändå kom vi till dagis innan kl 9 :)
Nathalie vaknade halv fem tror jag och Paulina kom in nån gång där också.

Kl 11 var det dags för läkarkontrollen.
BVC-sköterskan var också där och så här stor är hon nu :)

Tjockis ♥


Vikt: 5190 gram (Paulina 5055 gram)
Längd: 59,5 cm (Paulina 58,9 cm)
Huvudomfång: 39,7 cm (Paulina 39,5 cm)

Som Ni ser så är det rätt jämnt mellan dem båda vid samma ålder hittills :)
Allt såg bra ut och naveln fick sig en omgång till, förhoppningsvis den sista gången...
Passade på att gå in på MVC och träffa min underbara barnmorska. Vi bokade tid för efterkontroll nu på onsdag kl 15, skönt att förhoppningsvis få höra att allt är bra down there :)

Sen tog vi oss till ICA MAXI i Nacka och där köpte jag ursöta Alla ♥:s Dag presenter till tjejerna.

Har för övrigt börjat med size 2 på blöjor nu då size 1 var slut sist vi handlade och hon drunknar ju i dem, men ska man gå enligt vikten så ska hon använda size 2. Än så länge har det inte skett någon olycka *pepparpeppar*
Hon har även fått prova babygymmet lite. Det spelar Mozart så när jag sätter igång det blir hon helt lyrisk och tittar och pratar. Kul att det börjar hända lite mer än äta, sova och skita ;)



Och herreminjesus vilken babyboom det är 2011, hittills är det 10 på fejjan varav 4 är mina nära vänner som ska ha och jag gissar att det kommer bli många fler innan året är slut :D

Nu har Nathalie vaknat och det är dags för käk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar