torsdag 10 februari 2011

Gravid igen

Jag har verkligen haft världens sötaste barnmorska denna gång och det känns trist att det är näst sista gången jag träffar henne.
Vi pratade om förlossning och en massa annat samt preventivmedel.
Jag har inte ätit p-piller sen 2007 och känner inte alls att jag vill börja med det igen.
Jag har bestämt mig för att sätta in en hormonspiral för jag vill verkligen inte bli gravid igen.

Ni som har fått barn, vad använder Ni för nåt? :)

Om jag är helt klar med barnafödandet? Inte den blekaste, men nu kommer jag vara skyddad i 5 år framåt och skulle det suga till i bäbistarmen så är det ju bara att ta ut den :)
Så sista gången jag träffar barnmorskan är när hon ska sätta in spiralen.
Hon kollade även blodtryck och hb (järn), blodtrycket var normalt som vanligt, men hb:n låg på 110, inte alls bra, så nu måste jag äta järntabletter igen... :(
Och vikten då, 20 (!!!!) härliga gravidkilon kvar, det händer verkligen ingenting på vågen trots att jag lagt ner snusk och snask så på måndag ska jag ta i med hårdhandskarna, nog för att jag har 1 år på mig men det vore skönt att slippa gå runt i leggings dag ut och dag in och frysa halvt ihjäl så fort man går utanför dörren.
Jag har inte mjölkat sen i förrgår morse (tror jag) så jag anser mig själv ha slutat med det. Nathalie mår så bra av ersättningen så jag kör på :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar