fredag 12 december 2008

Vaccination

Igår gick jag och la mig tidigt som jag sa att jag skulle göra.

Vaknade strax innan 21 av att Paulina skrek som hon gjort tidigare denna dag.

Jag klev upp och vi försökte allt vad vi kunde att trösta henne.

Till slut tog hon äntligen bröstet efter att ha försökt flera ggr, och hon somnade tillslut i Niklas famn.

Så det blev att jag kollade på Criminal Minds ändå och jag HATAR verkligen sånna slut, iofs behöver jag bara vänta till januari, men ändå!

Sen sov vi allihop hela natten i princip.

Hon vaknade för mat och jag var inte sen med att nappa så hon somnade om på en gång.

Vi klev upp runt 8-tiden.


Så var den här, den hemska dagen.

Sköterskan var supergullig, norrlänning, så vi hittade varann direkt, och tyvärr ska vi få ytterliggare en ny i januari för den ursprunglige har slutat.

Iallafall så fick hon en spruta i vardera lår, hon skrek och tårarna sprutade :'(

Innan detta hemska så vägde vi och mätte vår lillsessa.

5790 gram och 63,2 söta cm.

Hon är verkligen ingen tungviktare, size 0 brukar Niklas säga (modell) :P


Nu sover hon och jag håller tummar och tår att hon inte ska få biverkningar av vaccinen.

Ida och Tilde kommer hit senare för våra karlar ska på julbord, dock inte samma, så hon tar med sig alvedon, just in case, om hon kommer ihåg ;)




Det började med att dem höll varandra i handen och sen ville Tilde smaka lite på Paulina :)

(http://fixit.blogg.se Tildes mammas blogg)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar