onsdag 17 december 2008

Ett bra exempel

På varför jag INTE föredrar att betala med kort.

Var på Åhléns idag, köpte ett plagg på barnavdelningen.
När jag skulle betala så hade jag inga kontanter så det fick bli kortet.
När allt är klart så blir det ERROR i deras kassa, på kortterminalen stod det att köpet hade gått igenom.
Tjejerna i kassan sa att köpet inte gått igenom.
Jag sa till dem att dem förmodligen hade fel.
Dem unga tjejerna blev osäkra och kallade på en tjej som jobbat där länge.
Hon sa bestämt att köpet inte gått igenom eftersom det inte kommit nåt kvitto, samt att hon ringde och kontrollerade om det hade dragits och där sa dem nej.
Så jag gjorde om samma procedur igen och denna gång funkade det och kvittot kom ut.

När jag gjorde kontoutdrag hemma så har det dragits 2 ggr.

Så nu måste jag åka in till Åhléns igen och få dem att rätta till det.
SÅ ONÖDIGT!

2 kommentarer:

  1. är du säker på att det har dragits ordentligt eller är det bara en reserverad summa? Det kan nämligen bli så men att det inte dras två ggr. Har hänt mig ett antal ggr, har vart rätt pinsamt när jag gått tillbaka till affären och skällt på dem och så är det jag som har haft fel. Ring banken!

    SvaraRadera
  2. Jag vet! Jag är en sopa på det här med att blogga, ska försöka skärpa mig!!
    Jag åker till Sthlm en sväng nu i helgen, ska hjälpa syrran med lite julstök för vi ska ju fira där i år.. Om du har tid så skulle vi kunna ses nåt imorrn eller på söndag kanske?

    SvaraRadera