måndag 1 december 2008

Kusar!

Nu ska jag berätta om något äckligt bara så Ni vet!

När Malin var här på lunch sist så kokade jag ICA's spirali triccolore och värmde upp köttfärssås.
I paketet låg det döda kusar.

Förra veckan när jag skulle koka Barillas spaghetti så tyckte jag att spaghetti stråna såg lite konstiga ut, dem var ihåliga liksom och alldeles trasiga i kanten, när jag kollar närmare så visar det sig att det fanns kusar även i det paketet, fast levande som grävde sig neråt i strået!!!
Så jävla vidrigt, jag ryser fortfarande när jag tänker på det.

Hädanefter ska jag köpa svensk pasta, om det nu finns nån sån, men Kungsörnen borde vara svenskt då dem är med i Lantmännen.

5 kommentarer:

  1. vad är kusar för något?

    SvaraRadera
  2. Carro: Kusar är insekter, småkryp

    SvaraRadera
  3. Kolla alla sakerna som du har i skåpet där du hade pastan som de var kusar på. Kan ju vara så att dom har spridit sig eller nått. Ett tips bara! /Sofia

    SvaraRadera
  4. Sofia: Paketen var oöppnade och jag har slängt dem nu. Men man vet ju aldrig! Tack för tipset!

    SvaraRadera