tisdag 31 december 2013

Nyårskrönika

Jag gör en likadan som jag gjort sen 2007.

Året var 2013

1. Gjorde Du något i år som Du aldrig gjort förut?
- Jobbade som säljare och marknadsförare, gjorde abort, avslutade ett 9-årigt förhållande, köpte min första lägenhet bl.a.

2. Höll Du några av Dina nyårslöften?
- Hade inte avlagt några speciella löften, jag skulle börja träna och det gjorde jag, men dock bara i 3 månader.

3. Blev någon/några av Dina vänner föräldrar i år?
- Jessica fick sin Walter, Angelica fick sin Selma, Christel fick sin Ester.

4. Dog någon som stod Dig nära?
- Tack och lov inte.

5. Vilka länder besökte Du?
- Thailand och Hongkong.

6. Var det något Du saknade under 2013 som Du vill ha 2014? 
- Utekvällar med kompisar, resa någon annanstans än Thailand, trygghet.

7. Vilket datum kommer Du alltid minnas?
- 26 oktober.

8. Vad är det största Du gjort 2013?
- Avslutat en relation som jag inte mådde bra i.

9. Största misstaget?
- Låtit människor ta mig för givet.

10. Har Du varit sjuk eller skadat Dig?
- Jag var väldigt dålig hela första kvartalet med feber, ögoninfektion, förkylningar och lågt blodtryck.

11. Bästa köpet?
- Min lägenhet.

12. Vad spenderade Du mest pengar på?
- Thailandsresan.

13. Gjorde någon Dig riktigt glad?
- Ja, det finns några som verkligen har kommit att betyda väldigt mycket för mig.

14. Vilken låt kommer alltid påminna Dig om år 2013?
- Robin Stjernberg - You, Avicii's låtar.

15. Årets bästa film?
- Såg ju båda Hobbit-filmerna samma år, men annars har jag sett många filmer, dock ingen jag kan komma på.

16. Var Du gladare eller ledsnare i jämförelse med tidigare år?
- Både och, men mest gladare!

17. Vad önskar Du att Du hade gjort mer?
- Tränat, umgåtts med mina vänner.

18. Vad önskar Du att Du hade gjort mindre?
- Tänkt på alla andra före mig själv.

19. Hur tillbringade Du julen?
- Här i lägenheten med mormor, farmor och farfar.

20. Favoritprogram på tv?
- Biggest Loser, Grey's Anatomy och Mistresses, och Melodifestivalen såklart.
 
21. Den bästa boken Du läste i år?
- En man som heter Ove, Twilight-böckerna, Nattsländan, Pythians anvisningar.

22. Vad gjorde Du på Din födelsedag?
- Bjöd mina fina kollegor på hembakat och sen fick jag massa presenter när jag kom hem.

23. Finns det någon som gjorde Ditt år ännu bättre?
- Ja, men det är svårt att bara nämna en.

24. Vad fick Dig att må bra?
- Att få börja jobba igen, umgås med vännerna.

25. Vem saknade Du?
- Tina som åkte till Australien i januari.

26. De bästa nya människorna Du träffade?
- Mina bästa kollegor på Kvarnen såklart!

1 kommentar: