torsdag 19 december 2013

Cystan och jag

Det verkar som att den hittat ett skönt ställe att bosätta sig på.
Min livmoder.
Jag känner den inte, har iofs inte klämt och känt men jag lider inte av den.

Den är fortfarande lika stor men läkaren tycker fortfarande att det är lite tätt inpå sen graviditeten,  typ 6 veckor, så hon ville ge den 6 veckor till att försvinna.
Annars blir det en titthålsoperation.

Från blodprovet jag tog sist så kollades det om det var en tumör, den hade normala värden och ser fortfarande väldigt fin ut så mina canceroroligheter är borta.
Kan ju inte gå runt och noja över det liksom.

Så i mitten på februari fick jag en tid.
Antingen ska jag vänta tills dess och hoppas på att den försvinner av sig själv, vilket jag inte tror för fem öre, eller så ska jag få den att spricka,  genom fysisk aktivitet, och få helvetiska smärtor och ett akutbesök eller så ställer jag in mig på en titthålsoperation.

Vad skulle Du ha gjort?

1 kommentar:

  1. Vännen då... 💜
    Jag hade väntat på läkartiden och om den inte försvunnit då hade jag gått med på titthålsop. Inte försökt få den att spricka, det lät läskigt..
    Puss och kram / Ida

    SvaraRadera